13.08.2010

مشاور امنیت ملی کاخ سفید ادعا کرد: اوباما با احمدی نژاد دیدار می‌کند

فرارو: مشاور امنیت ملی کاخ سفید در سخنانی از احتمال دیدار رئیس جمهوری آمریکا و رئیس جمهوری اسلامی ایران در صورت از سرگیری مذاکرات هسته‌ای خبر داد. ژنرال “جیمز جونز” همچنین بازگشت سه کوهنورد بازداشت شده در ایران به آمریکا را به عنوان “یک اقدام مهم” در تحقق دیدار اوباما و احمدی‌نژاد دانست.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید که با شبکه خبری سی.ان.ان مصاحبه می کرد، گفت که فرصت مذاکره با ایران وجود دارد و اگر ایران با از سرگیری مذاکرات درباره موضوع هسته ای خود با آژانس بین المللی انرژی اتمی موافقت کند درها برای این کار باز هستند.

به گزارش مهر، جیمز جونز درباره احتمال دیدار “باراک اوباما” با دکتر “محمود احمدی نژاد” نیز تاکید کرد که اگر ما به همگرایی های مناسبی برسیم همه چیز امکان پذیر است. یک مورد مهم دیگر آنکه اگر سه کوهنورد آمریکایی به کشورشان بازگردند، مطمئنا ما رابطه بهتری با ایران خواهیم داشت.

این سخنان در شرایطی مطرح می‌شود که رئیس جمهوری ایران در همایش ایرانیان خارج از کشور پیشنهاد انجام مذاکره و مناظره رو در رو با باراک اوباما را داده بود.

احمدی‌نژاد گفت که ایران حاضر به انجام مذاکره در بالاترین سطح است. از طرف دیگر آمریکا نیز برای انجام مذاکرات هسته‌ای اعلام آمادگی کرد.

اما در چند روز اخیر بازهم مسئله مذاکره از سوی مقامات دیپلماتیک ایران رد شد. سخنگوی وزارت امور خارجه چند روز پیش عنوان کرد که “ایران بنای مذاکره با آمریکا را ندارد.”

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates