17.08.2010

یك میلیارد دلار یعنی چقدر؟

پارلمان‌نیوز: یکی از کاربران پارلمان‌نیوز با ارسال مطلبی با محاسباتی که انجام داده نتیجه گرفته است که «برای حمل یك میلیارد دلار مورد نظر تقریبا 740 تا كیف سامسونت مورد احتیاج است.»

به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، علیرضا نوشته است: این روزهای اخیر ماجرای یك میلیارد دلاری كه ادعا شده جناب ملك فهد، به صورت نقد به آقای خاتمی داده اند یك كمی دردسر ساز شده است.

ماشین حساب آقای ب یك خاصیتی كه دارد این است كه سریع به ویكی پدیا وصل می شود. در نتیجه به سرعت متوجه شده است كه بزرگترین اسكناس دلار موجود، صد دلاری است. ابعادش هم هست 156 میلیمتر در 66 میلیمتر.

ماشین حساب اقای ب فرض كرده است كه یك دسته صد تایی صد دلاری نو یك سانتی متر ضخامت داشته باشد. در نتیجه حجم یك دسته صدتایی اسكناس صددلاری نو یك چیزی می شود از رده 100 سانتی متر مكعب.

آقای ب یك عدد كیف سامسونت سایز استاندارد دارد كه ابعادش هست 45 در 30 در 10 سانتی متر و در نتیجه حجمش می شود 13500 سانتی متر مكعب
و در نتیجه یك سامسونت پر اسكناس صددلاری یك چیزی می شود در حدود 1350000 دلار.

(و از همینجا نتیجه می گیریم وقتی كه در فیلمها می بینیم كه یك سامسونت پر دلار رد و بدل شده است، یعنی یك معامله یك میلیون دلاری در كار است.)

برای حمل یك میلیارد دلار مورد نظر تقریبا 740 تا كیف سامسونت مورد احتیاج است. با فرض اینكه هر نفر در هر دست یك كیف سامسونت پر پول نقد را حمل كند، 370 نفر برای این كار لازم است. یعنی اینكه یك ایرباس A300 پر آدم كه دست هر كدامشان دو تا سامسونت پول نقد باشد، تازه 50 نفرشان هم در هواپیما جا نمی شوند و باید صبر كنند تا پرواز بعدی. خدا نكند كه قاطی اسكناس ها 50 دلاری و 20 دلاری داده باشند كه آنوقت بوئینگ 747 و ایرباس A380 هم برای حمل حاملان پول فتنه كفایت نمی كند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates