17.08.2010

وقتی فدراسیون شرایط اعزام دارگون بتی‌ها را سخت‌تر می‌کند: وثیقه سنگین، ضامن پناهنده نشدن پاروزنان

خبرآنلاین: دیگر ورزشها – اتفاق پارسال باعث شد فدراسیون قایقرانی، امسال شرایط را برای مسافران مجارستان سخت‌تر کند.

پارسال وقتی تیم ملی دراگون بت ایران از مسابقه‌های جهانی چک بدون دو ملی پوش برگشت، مینا علیزاده و حق شمار در چک ماندند.

البته علیزاده همراه برادرش به آلمان رفت. مسئولان فدراسیون بعد از این قضیه به فکر گذاشتن شرایط سخت تری شدند تا پاروزنان فکر ماندن در اروپا را از سر به در کنند. هرچند به قول عباس محمد علی سرمربی تیم ملی دراگون بت این کار اول نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

در این شرایط فدراسیون برای ملی پوشان سند مالکیت به همراه میزان ارزش ملک، سفته و… را، به عنوان وثیقه تعیین کرده است. هر کس نتواند وثیقه‌اش را درست کند از سفر جا می‌ماند. محمد علی سرمربی تیم ملی دراگون بت دراین باره می‌گوید: «همه ورزشکاران باید وثیقه تعیین شده را بیاورند وگرنه اعزام نمی‌شود.»

با این شرایط در حال حاضر پنج نفر از پاروزنان هنوز وثیقه‌شان کامل نشده. با این که سه نفر از آنها بهترین پاروزنان تیم هستند اما ممکن است اینها هم اعزام نشوند. علی محمد می گوید: «مشکل تیم مردان کمتر از بانوان است. الان پنج نفر وثیقه‌شان مشکل دارد. اگر این طور باشد تیم با حداقل نفرات یعنی 20 نفر می‌رود. حتی می‌توانیم تیم را 18 نفره ببریم. اما اگر تعداد بیشتری مشکل داشته باشند اصلا شاید تیم را اعزام نکنیم. به هرحال برای ما فرقی نمی‌کند، وثیقه همه باید کامل باشد. با این که وثیقه بعضی ها هنوز کامل نشده اما همه قول داده اند ایرادات را برطرف کنند.»

هرچند این راه حل لازم است اما کافی نیست. سرمربی تیم هم معتقد به فرهنگ سازی در این زمینه است: «باید کار فرهنگی انجام شود. باید بچه‌های ما با همه وجود بپذیرند که آنجا چیزی وجود ندارد. مگر حق شمار که رفت و ماندگار شد، سند وثیقه نگذاشته بود؟ چک نداده بود؟»

درحالی که ملی پوشان این مشکلات را دارند اما تمرین هم می کنند تا به مسابقه های قهرمانی جهان مجارستان برسند. آنها یکشنبه آینده راهی می شوند تا برای دومین بار با دراگون بتی‌های دنیا مسابقه دهند. ایرانی ها این بار در مسابقه جهانی فدراسیون ICF حاضر می شوند. وضعیت خوب آنها سرمربی تیم را به رقم خوردن نتیجه خوب امیدوار کرده است. او می‌گوید: «ملی پوشان ما از نظر فیزیک و تکنیک شرایط خوبی دارند اگر اتفاقی نیفتد با رکوردهایی که انها در اردوها ثبت کرده اند امیدوارم روی سکو بروند.»

البته آنها در این دوره رقبای سختی از آمریکا، چک، اسلواکی، هلند، دانمارک، فرانسه، رومانی، روسیه، ژاپن، چین و فیلیپین دارند. با این حال سرمربی تیم خیلی به شاگردانش خوشبین است. اما این نهایت کار اژدها سواران ایران نیست. آنها سه ماه دیگر هم بازیهای آسیایی گوانگ ژو را درپیش دارند. البته محمدعلی یک شرط برای حضور آنها در گوانگ ژو دارد؛ ثبت رکورد‌های قابل قبول.

او می‌گوید: «امیدوارم بچه‌ها به رکوردهای مورد نظر برسند یا رکوردهایشان را بزنند. چرا که شرط قرار گرفتن اسم آنها درلیست مسافران گوانگ ژو، رکوردهای قابل توجه است.» از طرفی دراگون بتی‌ها در بازیهای آسیایی در مسافت‌های 200، 500 و 1000 متر سرعت مسابقه می‌دهند. به همین خاطر مسئولان روی رکود ملی پوشان تاکید دارند. مسابقه‌های دراگون بت قهرمانی جهان 5 تا 7 شهریورماه در مجارستان برگزار می شود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates