19.08.2010

متکدیانی که مواد مخدر هم می فروشند!

خبرگزاری مهر: توزیع مواد مخدر در پوشش تکدی گری راه جدیدی است که عاملین مواد مخدر برای فروش و توزیع این مواد خانمانسوز در پیش گرفته اند.

به گزارش خبرنگار مهر در دماوند، متکدیان و دستفروشان اغلب غیر بومی در شهر دماوند رفته رفته در حال تبدیل شدن به معضلی اجتماعی، بهداشتی و حتی فرهنگی برای این دیار هستند.

یکی از شهروندان ساکن در دماوند پیرامون متکدیان موجود در این شهر گفت: متکدیانی که در سطح شهر دماوند حضور دارند اغلب غیر بومیانی هستند که از سایر نقاط کشور در فصول گرم به این نواحی نقل مکان می کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر متکدیان، دستفروشان نیز چهره نازیبایی برای شهر زیبای دماوند به وجود آورده و کودکانی در البسه های مندرس، با ظاهری نه چندان آراسته و در مقابل اماکن عمومی نشسته و این صحنه ها چهره دهلی نو دهه 70 را در اذهان تداعی می کند.

بانوی کارمند اهل دماوند نیز متکدیان حاضر در دماوند را گروههایی سازمان یافته دانست و گفت: من به جهت حضور به موقع در محل کار خود در تهران مجبور به ترک خانه در اوقات ابتدایی صبح هستم.

وی بیان داشت: تا کنون چندین بار و در حالیکه که منتظر رسیدن وسیله نقلیه عمومی در کنار خیابان ایستاده بودم به وضوح پخش متکدیان داخل خودروی “ون” در نقاط مختلف شهر را چشم دیده ام.

این بانوی کارمند متکدیان را کلاهبردار دانست و گفت: همانطور که یک تاجرنما با حیله وارد بورسی تجاری شده و با دوز و کلک اموال سایر افراد را تصاحب می کند متکدیان نیز با عواطف مردم بازی و به نوعی مرتکب کلاهبرداری می شوند.

اغلب متکدیان مواد مخدر هم می فروشند

دانشجویی مشغول به تحصیل در دماوند نیز متکدیان را مامورین پخش مواد مخدر در سطح شهر دانست و گفت: یکی از دوستان من در دماوند موفق شد به سختی مواد مخدر را ترک کند.

وی ادامه داد: اما پس از مدتی دوباره استفاده از این مواد را ادامه داد و خانواده وی به جهت آنکه بتوانند از محل تهیه مواد او با خبر شوند مبادرت به تعقیب و در نهایت متوجه خرید مواد مخدر توسط این جوان از متکدی کنار خیابان شدند.

این دانشجوی دماوندی نیز با تاکید بر وجود تشکیلاتی ساماندهی شده در بین متکدیان این شهر افزود: متاسفانه برخی مردم دماوند از روی دلسوزی به این افراد کمکهایی را ارائه می دهند بی خبر از آنکه این سودجویان در لوای تکدیگری پولهای هنگفت فراوانی را از راه آلوده کردن جوانان دماوندی به مواد افیونی به جیب می زنند.

وجود تنها یک بومی در میان متکدیان دماوند

معاون فرماندار شهرستان دماوند در گفتگو با خبرنگار مهر پیرامون متکدیان موجود در شهر دماوند خاطرنشان کرد: طبق بررسیهای انجام شده در سطح شهر، متکدیان توسط خودروهایی مشخص، حمل و در نقاط مختلف شهر دماوند استقرار می یابند تا در لباس تکدی گری مبادرت به عرضه مواد مخدر کنند.

سعید میرزایی فر ادامه داد: در میان متکدیان موجود در شهر دماوند تنها یک فرد بومی وجود دارد و سایر آنها غیر بومی و حتی از اتباع خارجی هستند.

وی ادامه داد: این فرد نیز به لحاظ کمکهای اداره بهزیستی شهرستان دماوند و همچنین خانواده خود هیچ نیازی به انجام این کار نداشته و می تواند بدون مشکل مالی به زندگی خود ادامه دهد اما ظاهرا به این کار عادت کرده و تا کنون تذکرات در مورد وی بی اثر واقع شده است.

این مسئول، شهرداری را متولی اصلی جمع آوری متکدیان در هر شهری دانست و افزود: مسئولیت جمع آوری متکدیان و مشاغلی مزاحم مانند دستفروشان وظیفه نهاد شهرداری است.

وی بیان داشت: شهرداری می بایست با کمک ارگانهای انتظامی شهرستان و طی اقداماتی عملیاتی مبادرت به جمع آوری متکدیان کرده تا پس از شناسایی و احراز مواردی نظیر معلولیت افراد مذکور را به بهزیستی یا کمیته امداد امام خمینی(ره) معرفی نماید.

عرضه مواد مخدر توسط تشکیلات سازمان یافته تکدیگری در دماوند

میرزایی فر از وجود تشکیلاتی سازمان یافته در بین متکدیان شهر دماوند خبر داد و گفت: متکدیان در شهر دماوند به طور معمول در فصول گرم و با اسکان در حواشی شهر کار خود را آغاز می کنند.

معاون فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: بر طبق گزارشات واصله از شهر، این متکدیان توسط خودروهایی مشخص، حمل و در نقاط مختلف شهر دماوند استقرار می یابند تا پس از طی کار روزانه دوباره توسط همان وسایل نقلیه به اماکن قبلی بازگردانده شوند.

این مسئول درباره شایعات موجود در خصوص پخش مواد مخدر توسط متکدیان اظهار داشت: متاسفانه این شایعات صحیح است و متکدیان در شهر دماوند در لباس تکدیگری مباردت به عرضه مواد مخدر نیز می نمایند.

وی تکدیگری را نوعی کلاهبرداری دانست و عنوان کرد: تکدیگران با تحریک عواطف مردمی، شهروندان را مجبور به ارائه کمکهای مالی می کنند که این خود از مصادیق کلاهبرداری محسوب شده و می تواند توسط مراجع قضایی مورد پیگیری و مجازات نیز قرار بگیرد.

شهر دماوند مرکز شهرستان دماوند است و جمعیت این شهر بر اساس سرشماری سال 1385بالغ بر 36 هزار و 433 نفر میباشد. آثاری تاریخی نظیر برج “شیخ شبلی” و مسجد جامع و قابلیتهای گردشگری مانند “چشمه علا” و “تیز آب” از دماوند شهری با توانمندیهای بالقوه توریستی ساخته است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates