19.08.2010

ماجرای مشایی! چهره سازی به روش اصول گرایان

خودنویس: سطح دعوا در مورد مشایی خیلی بالا رفته است. آن چنان که کمتر می‌توان تصور کرد اصل ماجرا چهره‌سازی و معروف‌سازی مشایی به روش اصولگرایان بوده است! در آستانه انتخابات مجلس پنجم در سال ۷۴ برخی افراد به انصار خامنه‌ای پول می‌دادند تا علیه‌شان بد و بیراه بگویند بلکه در بین مردم معروف و محبوب شوند. از قضا نقشه شان گرفت و از رهگذر فحش شنیدن از آن جماعت رای خوبی کسب کردند. به نظرم می‌رسد از آن جا که کفگیر نظام به ته دیگ خورده تصمیم گرفته با همان روش یک چهره را برای انتخابات بعدی بسازد و بپردازد.

فرض این است که صدا و سیما؛ کیهان و دیگر تریبون افراطیان را علیه مشایی کار می‌اندازیم بلکه جماعتی از مردم او را ضد حاکمیت بشناسند و در انتخابات بعدی به او رای دهند. حتما این نقل قول از خامنه‌ای در ذهن‌تان هست که به جناح چپ گفته بود اگر در انتخابات شرکت نکنید؛ یک جناح چپ می‌سازیم (گویا برای مجلس پنجم). بعدها احمدی نژاد به عنوان سمبل چپ ساختگی در جامعه مطرح شد و با شعارهای چپ گرایانه انتخابات نهم را برد (جدای از تقلب در دور اول انتخابات نهم و جای گزینی احمدی نژاد با کروبی).

حالا امروز ظاهرا نظام دارد یک اپوزیسیون ساختگی تحویل جامعه می‌دهد. فرجام دعوا را نمی‌توانم دقیق حدس بزنم. اما به نظرم می‌رسد مشایی می‌ماند. حاکمیت از این که فضای سیاسی را متکثر نشان دهد سود می‌برد و صلاحش نیست که مهره ای را که هر چند وقت یک بار موج آفرینی می‌کند و دست کم در ظاهر فضای سیاسی را به خود مشغول می‌کند و مسائل جدی و اصلی جامعه را به حاشیه می‌برد؛از صحنه خارج کند. حمایت صد در صدی احمدی‌نژاد از مشایی نشان می‌دهد که خیالش راحت است و پشت پرده را می‌داند. وگرنه اگر مطمئن بود که مشایی باید برود این چنین سرنوشتش را به او گره نمی‌زد. بعید است صلاحیت مشایی در انتخابات رد شود. شاید رئیس مجلس بعدی نظام مشایی باشد. نفر اول تهران از رایحه خوش خدمت! در انتخاباتی عینا شبیه خرداد ۸۸.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates