22.08.2010

احمدی نژاد: پاسخ ایران به حملۀ نظامی در مقیاسی جهانی خواهد بود

رادیوفرانسه: محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری اسلامی ایران، در مصاحبه ای با روزنامۀ “الشرق”، چاپ قطر، گفت پاسخ ایران به یک حملۀ نظامی پاسخی در مقیاس جهانی خواهد بود.
رئیس جمهوری اسلامی ایران افزود گزینه های کشورش در صورت مورد حمله قرار گرفتن، دارای هیچ محدودیتی نخواهد بود و این گزینه ها سراسر گیتی را در بر خواهد گرفت.

محمود احمدی نژاد در ادامۀ مصاحبه با روزنامۀ قطری گفت تصور می کند که برخی به ویژه در اسرائیل یا به گفتۀ او “رژیم صهیونیستی” به حمله به ایران می اندیشند ولی این افراد می دانند که ایران “برج و باروئی” نابود نشدنی است. رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت این افراد این را نیز می دانند که در صورت حمله “سیلی” که از ایران خواهند خورد سخت و دردناک خواهد بود.
محمود احمدی نژاد در این گفتگو نیز بار دیگر تأکید کرد که تحریم هائی که در ارتباط برنامۀ هسته ای ایران علیه این کشور اعمال شده و می شود تأثیری بر این کشور ندارد و ایران با یک اقتصاد محکم با سراسر جهان در ارتباط است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از دوحه، پایتخت قطر، رئیس جمهوری اسلامی ایران در این مصاحبه از سوئی سیاست آمریکا در افغانستان را نادرست خواند و از دیگر سو اطمینان داد که ایران در امور داخلی عراق مداخله نمی کند. محمود احمدی نژاد گفت ایران عراقی ها را به تشکیل یک دولت و بازسازی کشورشان تشویق می کند.
در این میان خبرگزاری جمهوری اسلامی “ایرنا” از تهران گزارش داد محمود احمدی نژاد در مصاحبه ای با شبکۀ تلویزیونی الجزیره گفت ایران نیاز مند بیست نیروگاه هسته ای مشابه نیروگاه بوشهر است که امروز (یکشنبه) سوخت گذاری آن آغاز شد. احمدی نژاد گفت ایران برای تولید سوخت تلاش می کند زیرا دریافت این سوخت از خارج تحت تأثیر مسائل سیاسی قرار می گیرد.
رئیس جمهوری اسلامی ایران برای تأیید این ادعا یادآور شد که امروز آمریکا و اروپا صدور بنزین به ایران را ممنوع کرده اند در حالی که بنزین یک سوخت غیر هسته ای است.
محمود احمدی نژاد افزود صراحتاً باید گفت که ایران به آن ها اطمینان ندارد ولی روابط تهران با روسیه در وضعیت مناسبی است.
علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، نیز امروز در کنفرانسی مطبوعاتی با همتای روسی خود ضمن تأکید بر این نکته که ایران به روسیه اطمینان دارد گفت تهران برغم این اطمینان به غنی سازی بیست درصدی اورانیوم ادامه خواهد داد. صالحی در عین حال گفت ایران نمی خواهد تا ابد به غنی سازی بیست درصدی ادامه دهد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates