24.08.2010

بایدن: دولت ایران 100 میلیون دلار در انتخابات عراق هزینه کرد!

عصرایران: معاون رییس جمهوری آمریکا با ادعای اینکه نه نوری مالکی و نه ایاد علاوی رهبران دو ائتلاف رقیب دولت قانون و العراقیه عناصر و شخصیت های مورد تایید ایران نیستند گفت که هر دوی این چهره ها از نظر ایران ” عنصر نا مطلوب ” هستند .
جوزف بایدن معاون رییس جمهوری آمریکا روز دوشنبه طی اظهاراتی ادعا کرد که درباره میزان نفوذ ایران در عراق اغراق می شود .

به گزارش عصر ایران و به نقل از خبرگزاری فرانسه بایدن که در اجتماع کهنه سربازان آمریکا در ایندیاناپولیس ایالت ایندیانا سخن می گفت با ادعای این موضوع گفت : ” نفوذ ایران در عراق کمتر از آن چیزی است که درباره آن اغراق می شود .

وی در ادامه ادعاهای خود افزود : ” دولت ایران بیش از 100 میلیون دلار در انتخابات عراق هزینه کرد تا بتواند نظر مردم عراق را به سوی خود جلب کند ، اما نتایج انتخابات 7مارس ( 16 اسفند 1388) نشان داد که آنها به طور مطلق شکست خوردند .

بایدن در ادامه در تحلیل ادعای شکست ایران در این انتخابات ، گفت : ” در این انتخابات سیاست و ملی گرایی بروز و ظهور کرد و مردم عراق به کاندیداهایی رای دادند که مورد نظر خود آنها بود نه کاندیداهایی که از سوی ایران مورد حمایت بودند .

معاون رییس جمهوری آمریکا با ادعای اینکه نه نوری مالکی و نه ایاد علاوی رهبران دو ائتلاف رقیب دولت قانون و العراقیه عناصر و شخصیت های مورد تایید ایران نیستند گفت که هر دوی این چهره ها از نظر ایران ” عنصر نا مطلوب ” هستند .

بایدن در ادامه با وجودی که پس از گذشت قریب به 6 ماه از انتخابات عراق هنوز دولت آینده این کشور تشکیل نشده ، نسبت به آینده عراق ابراز خوش بینی کرد و گفت که نسبت به نتایج مذاکرات احزاب و ائتلاف های سیاسی عراق برای تشکیل دولت آینده این کشور امیدوار است .

وی در این باره گفت : ” فرایند تشکیل دولت عراق بالا و پایین دارد و گاه ناامید کننده است اما من عمیقا معتقدم که عراقی ها قادرند که یک دولت وحدت ملی تشکیل دهند که قادر خواهد بود تا این کشور را تقویت کند .

بایدن با اشاره به اینکه اوضاع امنیتی عراق در مقایسه با 4 یا 5 سال پیش بسیار بهتر شده است ، افزود : برخی می گویند که خروج ما از عراق باعث بازگشت ناامنی و خشونت ها به این کشور خواهد شد اما این افراد اشتباه می کنند چرا که نیروهای عراقی قادرند مسئولیت های امنیتی کشورشان را به دست گیرند .

این مقام آمریکایی در ادامه خاطر نشان کرد که گروه هایی چون القاعده و برخی گروه های شبه نظامی شیعه عراقی در تعطیل کردن انتخابات عراق و افزایش خشونت های فرقه ای در این کشور شکست خورده اند .

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates