25.08.2010

آزمايش موفقيت‌آميز نسل سوم موشك فاتح 110 توسط ایران

رادیوفرانسه: سردار سرتيپ پاسدار احمد وحيدي، وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح ایران، با اعلام آزمايش موفقيت‌ آميز نسل سوم موشك فاتح 110 گفت: به كارگيري سيستم هدايت و كنترل بسيار دقيق، اين موشك را قادر مي‌سازد با دقت بالايي به اهداف مورد نظر اصابت كند.

وزير دفاع ایران افزود: نسل سوم موشك فاتح 110 كه به دست متخصصان زبده و كارآمد صنايع هوا و فضاي وزارت دفاع طراحي و توليد شده، از هيچ يك از موشك‌هاي موجود دنيا الگوبرداري نشده است.

سردار احمد وحيدي « افزايش برد، افزايش دقت و كاهش زمان مورد نياز براي استقرار و پرتاب و سهولت در نحوه انبارداري در مناطق مختلف آب و هوايي» را از ديگر ويژگي‌هاي نسل موجود موشك فاتح 110 برشمرد.

قرار است محموله‌هاي نسل جديد موشك فاتح که کوتاه برد است و با سوخت جامد کار می کند، به زودی به نيروهاي مسلح تحويل داده شود.

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در پاسخ به اين سوال كه گفته مي‌شود آمريكا به كويت موشك‌هاي جديدي را ارائه كرده است، گفت: موشك‌هاي ما مربوط به كويت نمي‌شود، ‌كويت تهديدي براي ما نيست و ما روابط دوستانه‌اي با این کشور داريم. هدف آمريكا با قرار دادن سيستم‌هاي جديد در منطقه بيشتر در این است كه در ايران ‌هراس به وجود آورد، در صورتي كه ضرورتي به اين سيستم‌ها در منطقه وجود ندارد. وي همچنين در پاسخ به اين پرسش كه گويي لبنان درخواست كرده كه ايران به تجهيز ارتشش كمك كند، گفت: طبيعتا كشور لبنان و ارتش این کشور دوست ماهستند و اگر درخواستي بيايد ما آمادگي داريم كه كمكشان كنيم.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates