27.08.2010

آغاز موج تغييرات در صدا وسيما

فرارو: با تغییر ناگهانی دکتر میرباقری، معاون پیشین سیما و جایگزینی او با علی دارابی که یار غار و رفیق دیرین ضرغامی به شمار می رود، روند تغییرات در سازمان صدا و سیما کلید خورد.

سایت عصر ایران نوشت:

با نزدیک شدن به آخرین هفته های سالگرد تمدید حکم رئیس سازمان که در آن رهبر معظم انقلاب به صورت صریح خواهان مشاهده “نشانه های تحول” در عملکرد رسانه ملی در اولین سال دوره جدید مسئولیت رئیس سازمان صدا و سیما شده بودند، به نظر می رسد مهندس ضرغامی با اطمینان از ظهور “نشانه های تحول” درصدد تعیین اعضای تیم کاری خود در دوره دوم مسئولیتش برآمده است.

وجود برخی اختلاف سلیقه ها بین ضرغامی و میرباقری اگرچه اولین تغییر را به نام معاونت سیما ثبت نمود، اما شنیده ها حکایت از آن دارد که در هفته های آتی تغییرات مهمی در معاونت ها و برخی شبکه های سیما اتفاق خواهد افتاد.

بر این اساس از حسن تقدس نژاد، معاون فعلی اداری و مالی سازمان به عنوان قائم مقام رئیس سازمان نام برده می شود.

همچنین انتصاب محمد سرافراز معاون برون مرزی به عنوان معاون سیاسی سازمان از دیگر تغییراتی است که با توجه به تزلزل جایگاه مجید آخوندی معاون کنونی سیاسی سازمان محتمل به نظر می رسد.

به علاوه پیش بینی می شود که در صورت انتصاب سرافراز به عنوان معاون سیاسی، غلامرضایی معاون فعلی آموزش سازمان به عنوان جانشین او راهی ساختمان معاونت برون مرزی شود.

در این میان با توجه به سوابق علمی و آموزشی دکتر میرباقری، از او به عنوان جانشین غلامرضایی در معاونت آموزش صدا و سیما به عنوان یک گزینه جدی یاد می شود.

از مهدی رضائیان، رئیس مرکز حراست و رامین ولایتی مدیر کل فعلی اداری و مالی معاونت سیما به عنوان گزینه های جدی تصاحب جایگاه معاونت اداری و مالی صدا و سیما یاد می شود.

اگرچه در مورد رضائیان تصدی معاونت استانها و امور مجلس نیز دور از ذهن نبوده و در مورد ولایتی نیز با توجه به شایعات ماه های اخیر، حضورش در راس یکی از شبکه های سیما متصور است.

به جز تغییرات یاد شده که احتمال آن می رود، بازگشت مجتبی مشیری به شبکه دو سیما به عنوان مدیر شبکه و خداحافظی برازش از جمع مدیران سیما از موارد مورد انتظاری است که گذشت زمان صحت و سقم آن را نشان خواهد داد.

به نظر می رسد به جز موارد عنوان شده، دیگر معاونت های سازمان از جمله علی عسگری، معاون فنی به فعالیت خود در دوره دوم مسئولیت مهندس ضرغامی در سازمان صدا و سیما ادامه خواهند داد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates