28.08.2010

پیام فضلی‌نژاد: افزایش تعداد دانشجویان در ایران،‌ گزاره‌ی کودتای نرم است / باید اساتید دانشگاه را پاکسازی کنیم

پارسینه: خبرگزاري فارس: نويسنده كتاب «شواليه هاي ناتوي فرهنگي» گفت: بايد شيوه برخورد با جريان فتنه تغيير كند چون فتنه‌گران كاملاً شيوه خود را تغيير داده‌اند.

پيام فضلي‌نژاد در نشست سلسله مباحث كنكاش حقيقت كه در غرفه بصيرت قرآني در حاشيه هجدهمين نمايشگاه بين‌‌المللي قرآن كريم برگزار شد، گفت: جريان فتنه در خيابان تمام شد و پروژه كودتاي انتخاباتی اصلاح‌طلبان نيز به پايان رسيد؛ اما جريان فتنه و كارگزاران آن در شكل و ادبيات ديگري بازتوليد شدند.

وي با تاكيد بر اينكه به طور قطع جريان فتنه جمهوري اسلامي را رها نخواهد كرد، اظهار داشت: جريان فتنه با تغيير شكل خود در قالب جنگ ايدئولوژيك و جنگ فكري در حوزه علوم انساني براي فروپاشي نظام اسلامي دست‌ به كار شده است.

نويسنده پرفروش‌ترین کتاب سیاسی دو سال گذشته گفت: كشور در حال حاضر بيش از 2 ميليون دانشجوي علوم انساني دارد كه مباني ترويج شكاكيت و سكولاريزم را آموزش مي‌بينند.

وي با طرح اين سوال كه آيا بعد از جريان آشوب به نحوه بازتوليد و تغيير چهره اين جريان توجه كرده‌ايم، بيان داشت: جريان فتنه و كارگزاران آن به محض آزادي از زندان فصلنامه «مهرنامه» را منتشر كردند كه سخنگوي جريان برانداز در ايران شود و تاكنون 4 شماره آن منتشر شده است.

فضلي نژاد با اشاره به آغاز فعالیت یک حلقه جدید براندازی با حضور 30 نفر از استراتژیست‌های ایرانی خارج کشور ادامه داد: در اين نشريه 30 تن از استراتژيست‌هاي فعال سازمان CIA، موسسه تحقيقاتي NED و افراد مرتبط با باند اشرف پهلوي در بنیاد مطالعات ایران، در تحريريه اين فصلنامه حضور دارند؛ اين 30 نفر حلقه جنگ نرم در ايران از دهه 60 به بعد بوده‌اند كه از آن جمله مي‌توان به محمد‌علي همايون كاتوزيان (عامل سرويس جاسوسي انگليس)، مهرزاد بروجردي (پايان‌نامه دكتراي وي مورد تجليل اشرف پهلوي قرار گرفت و از او جايزه دريافت كرد)، مديا كاشيگر (مترجم ويژه سفير فرانسه در ايران و رابط جاسوسان سازمان موساد با حوزه هاي جاسوسي در ايران)، ژانت آفاري (رفيقه زهرا رهنورد كه داراي ارتباطات امنيتي گسترده با وي است و همچنين عضو فرقه ضاله بهائيت مي‌باشد)، عباس ميلاني (رئيس دپارتمان ايران‌شناسي دانشگاه استانفورد كه رسما با كارشناسان CIA براي تدوين مدل براندازي نظام جمهوري اسلامي نشست گذاشت و 6 ماه قبل از انتخابات رياست جمهوري دهم براي نمايندگان كنگره آمريكا سخنراني كرد) را مي‌توان برشمرد.

پژوهشگر موسسه کیهان گفت: محمد‌علي ابطحي بعد از آزادي از زندان، در سايت خود، كتاب خانم هرتا مولر را معرفي مي‌كند كه شرحي از كودتاهاي مخملي اروپا و تئوريزه كردن كودتاي مخملي است؛ اين كتاب روش مبارزه 5 دانشجو با حكومت را شرح داده است كه امسال جايزه ادبي نوبل را به اين رمان‌نويس كودتاي مخملي داده‌اند؛ ابطحي بعد از جريان دادگاه اين كتاب را در سايت خود تبليغ مي‌كند و مي‌گويد من اين كتاب را خوانده‌ام شما نيز اين كتاب را بخوانيد!

اين نویسنده ادامه داد: در حال حاضر جريان فتنه در شكل ديگري بازتوليد مي‌شود به طوري كه ادبيات سياسي آشكار ميرحسين موسوي و سيد‌محمد خاتمي كه سخن از نافرماني مدني و كشاندن مردم به خيابان بود به حاشيه رفته است. همچنين اين ادبيات با الگوگيري از الگوهاي غربي و با استفاده از توليد رمان، شعر، برگزاري تئاتر، نمايشنامه‌ها و پنهان شدن در پشت ادبيات با خزيدن به حاشيه امن هنر، در شكلي جديد ظاهر شده است.

فضلي نژاد يادآور شد: مديا كاشيگر، در فصلنامه مهرنامه مي‌نويسد كه بايد با رشد طبقه متوسط سكولار و تبليغ كالاهاي خارجي و مارك‌هاي خارجي در بيلبوردهاي شهرداري به اهداف خود برسيم. همچنين كيان تاجبخش روزي رئيس مجلس سناي هلند را به ايران آورد و با بهروز غريب‌پور جلسه خصوصي گذاشتند و گفتند بايد با سيطره بر شوراها، محيط شهري، فضاي عمومي و در دست گرفتن آنها به اهدافمان برسيم.

وي گفت: بيلبوردهاي تبليغاتي يكي از ابزارهاي تبليغاتي پنهان دشمن است كه متاسفانه شهرداري تهران به ماهيت پنهان آن در حوزه امنيتي دقت نمي‌كند.

نويسنده كتاب «شواليه هاي ناتوي فرهنگي» با اشاره به اينكه، اكنون از مهمترين دغدغه‌هاي مقام معظم رهبري حوزه علوم انساني در دانشگاه‌ها است، تصريح كرد: اگر فرزندان دلسوز انقلاب اسلامي مي‌خواهند جريان نفاق را بشناسند و ببينند در چه قامتي بازسازي و بازتوليد مي‌شود بايد به كتاب‌هايي كه ناشران سكولار در حوزه علوم انساني منتشر مي‌كنند را مورد بررسي قرار دهند.

وي گفت: من از مسئولان وزارت ارشاد انتقاد مي كنم كه چرا كتاب رامين جهانبگلو كه چهره آن را در كتاب شواليه‌هاي ناتوي فرهنگي آشكار كرده بودم هنوز در حال تجديد چاپ است.

فضلي‌نژاد ادامه داد: گزاره ديگري را كه براي كودتاي نرم پيگيري مي‌كنند افزايش دانشجو در ايران است. تئوري آنها اين است كه با افزايش دانشجو در كشور به طور طبيعي تعداد دانشجويان حوزه علوم انساني بيشتر مي‌شود چرا كه پايه دروس انساني در رشته‌هاي علوم انساني سكولار است بنابراين به طور خودكار دانشگاه‌هاي ما نيرو براي استحاله و براندازي را تربيت مي‌كنند.

پژوهشگر موسسه کیهان افزود: علاوه بر آن اساتيد سكولار نيز در نظام تعليم و تربيت، آموزش جوانان ما را در دانشگاه‌ها در اختيار گرفته‌اند و در حال حاضر اين جريان در قامت دانشگاهي جريان را به دست گرفته است كه بايد اين را بسيار جدي گرفت و احساس خطر كرد.

وي با يادآوري اين نكته كه اگر برخي نشريات و روزنامه‌ها مثل كيهان، به روشنگري و تنوير افكار عمومي نمي‌پرداختند هنوز فردي مثل حسين بشيريه سرسلسله جامعه‌شناسي سياسي در ايران بود .

نويسنده كتاب‌ «شواليه هاي ناتوي فرهنگي» با تاكيد بر اينكه جريان برانداز، فقط جرياني سياسي نيست، اظهار داشت: نشانه‌هاي جريان برانداز در عرصه عمومي قابل رويت نيست بلكه علايم آن را بايد در حوزه پنهان جست‌وجو كرد.

وي با يادآوري فرمايش امام خميني (ره) مبني بر اينكه خطرناكترين جريان را اسلام آمريكايي معرفي ‌كردند، گفت: ما در آن روز عمق كلام حضرت امام (ره) را متوجه نشديم؛ لذا جرياني كه امروز با استفاده از چهره‌هاي نسبتا موجه براي براندازي، گام بر مي‌دارند در نگاه اول متدين به نظر مي‌رسند.

فضلي نژاد اعلام كرد:شوراي جهاني فقه اسلامي در پاريس اعلام موجوديت كرده است و عده‌اي به قول حضرت امام (ره) «روحاني نما» كه در ظاهر آدم‌هاي موجهي هستند، اين شورا را راه اندازي كرده‌اند و خود را منتسب به مراجع تقليد كرده و مي‌گويند ما مي‌خواهيم دين را با دموكراسي سازگار كنيم .

اين تحليلگر سياسي با بيان اينكه فروپاشي ايدئولوژيك در علوم انساني مقدمه سقوط فيزيكي نظام است، اظهار داشت: اگر جمهوري اسلامي در حوزه ايدئولوژيك با ناكامي مواجه شود به طور قطع و يقين ساختار جمهوري اسلامي فرو خواهد ريخت؛ چراكه آنها قصد دارند به تعبيراستاد «رحيم پور ازغدي» به لب انقلاب ماتيك بمالند و ظاهر ان را حفظ كنند، اما نرم‌افزار انقلاب اسلامي را از درون ذبح كنند در حالي كه بخش مهم نرم‌افزار‌هاي انقلاب در حوزه علوم انساني توليد و بازتوليد مي‌شود. اما این اتفاق نخواهد افتاد، چرا که امام خمینی(ره) فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، بنابراین سران فتنه مانند موسوی، خاتمی، کروبی و… نیز که پادوهای آمریکا در ایران هستند نیز هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

وي ادامه داد: آنقدر آنها در نقشه خود راسخ هستند كه هنوز يك ماه از فرمايشات رهبر معظم انقلاب در حوزه علوم انساني نگذشته بود كه محمد قوچاني از زندان آزاد شد و قرارداد سردبيري فصلنامه «مهرنامه» را بست كه ويژه علوم انساني در ايران منتشر مي‌شود.

فضلي نژاد گفت: مردم ايران داراي عيار هوشی بالایی هستند و شرايط را خوب مي‌سنجند و حركات ظاهري جريان برانداز را به درستي تشخيص مي‌دهند لذا بايد جنبه پنهان براندازي را كاملا رصد كرد و با توجه به اينكه جريان فتنه روش خود را تغيير داده است رصد و شناسايي جنبه پنهان ايدئولوژيك آن كار متخصصين است.

نویسنده پرفروش‌ترین کتاب سیاسی سال 1388 و 1387 در ادامه افزود: به نظر من بايد شيوه برخورد با جريان فتنه كاملا تغيير كند چون فتنه‌گران كاملا شيوه خود را تغيير داده‌اند.

وي با ابراز خرسندي از صبر حكيمانه رهبر معظم انقلاب خاطرنشان كرد: اگر سران فتنه در همان ابتدا بازداشت مي شدند، هويت واقعي آنها براي مردم روشن نمي شد.

فضلي‌نژاد گفت: رهبري معظم همانند حضرت امام (ره) كه با جريان بني‌صدر صبورانه برخورد كرد و آن را تحمل كرد تا چهره حقيقي آنها براي مردم روشن شود.

وي تصريح كرد: اگر اقدام مناسبي در حوزه علوم انساني و پاكسازي دانشگاه از اساتيد سكولار انجام ندهيم، ضربه را خواهيم خورد؛ بنابرين انقلاب فرهنگي در تمام ابعاد آن بايد محقق شود؛ لذا بايد با بازنگري دقيق در حوزه علوم انساني و بازتوليد علوم گام‌هاي جدي و اساسي صورت گيرد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates