29.08.2010

رحیم صفوی مشاور سید علی: در شرایط فوق العاده ای هستیم

عصرایران: وی گفت:‌ استراتژیست ها فضاهای استراتژیکی مختلفی از جمله ادامه وضع فعلی، ناپایداری وضع فعلی، تک قطبی شدن جهان، چند قطبی شدن جهان و تشکیل قطب ها و قدرت های قاره ای را تدوین و بررسی می کنند.

مشاور مقام معظم رهبری گفت: ‌هم اکنون از نظر مسائل جهانی، منطقه ای و ملی در شرایط فوق العاده پیچیده سیاسی، فرهنگی،‌اقتصادی، امنیتی و اجتماعی قرار گرفته ایم.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سردار سرلشکر سیدیحیی رحیم صفوی در نخستین گردهمایی داروسازان بسیجی تهران بزرگ با بیان اینکه حوادث آینده نامشخص است افزود: بسیجیان باید شناخت اجمالی از مسائل بین المللی، منطقه ای و ملی داشته باشند.

وی گفت: مهم ترین مسئله در بعد جهانی و محیط بین المللی، تغییر ماهیت قدرت و شکل گیری قدرت در فضای راهبردی قرن حاضر است.

رحیم صفوی افزود: ماهیت قدرت در دوران جنگ سرد در رقابت هایی راهبردی برای دسترسی به قدرت بر مبنای توسعه قلمروهای ژئواستراتژیکی و ژئوپلتیکی بود.

وی گفت:با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، آمریکایی ها گام بلندی به سمت قدرت تک پایه ای و هژمون برداشتند و حادثه 11 سپتامبر در این باره به آ‌مریکایی ها کمک کرد.

رحیم صفوی افزود: این حادثه همچنین به آ‌مریکایی ها برای اقدام پیش دستانه برای تسلط قدرت نظامی بر خاورمیانه و خلیج فارس کمک کرد.

مشاور مقام معظم رهبری با اشاره به حمله نظامی آمریکا به افغانستان و عراق گفت: با گذشت زمان شاهد دست نیافتن آمریکا به اهداف از پیش تعیین شده در افغانستان و عراق هستیم.

رحیم صفوی با بیان اینکه به نظر می رسد ماهیت قدرت در حال تغییر و تحول است افزود: برخی از نظریه پردازان معتقدند که ماهیت قدرت به سمت ماهیت فرهنگی تمدنی و ژئواکونومیکی حرکت می کند.

وی گفت:‌ استراتژیست ها فضاهای استراتژیکی مختلفی از جمله ادامه وضع فعلی، ناپایداری وضع فعلی، تک قطبی شدن جهان، چند قطبی شدن جهان و تشکیل قطب ها و قدرت های قاره ای را تدوین و بررسی می کنند.

رحیم صفوی افزود:‌ آن چیزی که این استراتژیست ها آن را اعلام نمی کنند، ورود و ظهور قدرت جدیدی به نام جهان اسلام است.

وی گفت: این جهان با جمعیت یک و یک دهم میلیاردی، 75 درصد منابع نفت اثبات شده، 54 درصد گاز جهان،‌ 57 کشور عضو سازمان کنفرانس اسلامی و داشتن فرهنگ غنی و وجود رهبران قدرتمند است.

رحیم صفوی افزود: با بیداری جهان اسلام و ملت های اسلامی تحت تاثیر انقلاب اسلامی ایران، برآورد می شود که تا سال 2050 قدرت جدیدی به نام جهان اسلام بروز و ظهور خواهد کرد.

مشاور مقام معظم رهبری گفت:‌ در مقیاس منطقه ای نیز از مهم ترین مسائل منطقه ما اشغال فلسطین است.

رحیم صفوی افزود: براساس برآوردها جمعیت جهان تا سال 2050 به حدود ده میلیارد نفر خواهد رسیدو جمعیت مسلمانان نیز در این سال به بیش از دو میلیارد نفر خواهد رسید.

وی گفت: با این میزان جمعیت مسلمان و همچنین افزایش آگاهی مردم مسلمان و رهبران قدرتمند، بقای اسرائیل زیر سوال خواهد رفت و نمی تواند برای خودش تضمین بقایی داشته باشد.

رحیم صفوی با اشاره به اشغال افغانستان و عراق افزود: خروج نیروهای آمریکایی از عراق شروع شده است اما به نظر می رسد سی تا 50 هزار نیروی نظامی را در عراق نگاه خواهند داشت و برای این کشور مدل کره جنوبی را پیگیری می کنند و می خواهند بر منابع نفتی این کشور تسلط داشته باشد.

مشاور مقام معظم رهبری در ادامه گفت: نیروهای آمریکایی و اشغالگران شناخت عمیقی نسبت به پیچیدگی سرزمین و اقوام افغانستان نداشتند.

وی گفت: به نظر می رسد آمریکایی ها باید منتظر شکست بزرگتری از شکست ویتنام در افغانستان باشد.

رحیم صفوی افزود: احتمالا آنچه در سر انگلیسی ها در قرن 18 و یا شوروی ها در دهه 1980 آمد به احتمال زیاد سرنوشت شکست برای آمریکایی ها خواهد آمد.

وی با اشاره به فروش سلاح به کشورهای منطقه خاورمیانه و خلیج فارس و همچنین وانمود کردن اینکه ایران دشمن کشورهای منطقه است نه اسرائیل گفت: فروش این سلاح ها همانگونه که سرنوشت شاه را تغییر داد و سلاح ها به دست مردم ایران افتاد، این سلاح ها نیز به دست مردم این منطقه خواهد افتاد.

رحیم صفوی با اشاره به قطعنامه اخیر شورای امنیت علیه کشورمان گفت:‌ ائتلافی که در جنگ تحمیلی در حمایت از صدام شکل گرفته بود هم اکنون با ماهیت سیاسی اقتصادی و فرهنگی علیه ما شکل گرفته است.

وی افزود: این کشورها نتوانستند در جنگ نظامی به اهداف خودشان علیه ما دست پیدا کنند و هم اکنون تلاش دارند با تحریم های اقتصادی، فشارهای سیاسی و یا ایجاد تنش در کشور برای ما مسئله درست کنند و ما باید خودمان را برای هم سناریوهای آنان آماده کنیم.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates