01.09.2010

ماجرای لغو پرواز شيراز-تهران ايرباس ماهان

پیک‌ایران: پرواز شماره 088 شركت‌ هواپيمايي ماهان كه قرار بود ساعت 23:15 روز گذشته هشتم شهريور ماه مسافران را از شيراز به مقصد تهران جابه‌جا كند پس از حدود هشت ساعت تأخير، لغو و مقرر شد مسافران با پرواز ديگري از شيراز به تهران منتقل شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس «توانا»، يكي از مسافران اين پرواز در اين‌باره به فارس گفت: پرواز شماره 088 شركت‌ هواپيمايي ماهان قرار بود ساعت 23 و 15 دقيقه ديروز مسافران را از شيراز به سمت تهران منتقل كند.
وي با بيان اينكه هواپيماي اين پرواز ايرباس بود، تصريح كرد: پس از آنكه تمامي مسافران سوار بر هواپيما شدند، در لحظه استارت ناگهان از وسط هواپيما مقدار زيادي گاز منو اكسيدكربن در فضاي دروني هواپيما انتشار يافت.

اين مسافر ادامه داد: با انتشار اين گاز در هواپيما و با وجود آنكه هفته گذشته چندين فرود اضطراري و سانحه هواپيمايي در كشور رخ داده بود،‌ مسافران همه نگران شدند و سرو صداي زيادي در هواپيما پيچيد كه بلافاصله درب‌هاي هواپيما باز شد و پس از 10 دقيقه مسافران همگي پياده و به سالن انتظار منتقل شدند.

اين مسافر با بيان اينكه در اين مدت هيچ‌يك از مهمانداران و مسئولان اين شركت هواپيمايي پاسخگوي مسافران نبودند، اظهار داشت: بالاخره با دخالت نيروهاي امنيتي سپاه پاسداران مسافران تا حدودي آرام شدند.
وي ادامه داد: پس از آنكه مسافران ساعت‌ها منتظر بودند، مجددأ در ساعت 1 و 30 دقيقه بامداد امروز اعلام شد كه مسافران اين پرواز براي سوار شدن بر هواپيما آماده باشند زيرا نقص فني هواپيماي مذكور با تأييد كارشناسي مهندسي فني پرواز شركت، برطرف شده است.

اين مسافر تصريح كرد: دوباره پس از سوار شدن تمامي مسافران بر هواپيماي مذكور و بسته‌ شدن درب‌ها‌، باز در لحظه استارت ميزان زيادي گاز منواكسيد كربن، تقريبأ دو برابر ميزان قبلي، در فضاي دروني هواپيما پخش شد كه در اين لحظه مردم دوباره به سرعت از روي صندلي‌هاي خود بلند شدند و با همكاري مهمانداران از هواپيما بيرون آمدند.

وي ادامه داد: مسافران اين پرواز تا ساعت 7 بامداد امروز در سالن انتظار فرودگاه شيراز با مشكلات فراوان و بدون هيچ امكاناتي شب را به صبح رساندند تا اينكه دوباره ساعت 7 صبح از سوي دفتر فروش بليت ماهان اعلام شد كه پرواز 088 شيراز – تهران كنسل شده است و مسافران مي‌توانند با پرواز ساعت 13 امروز سه‌شنبه، به تهران منتقل شوند.

وي افزود: مسئولان دفتر فروش ماهان در آن ساعت به مسافران اعلام كردند كه اين پرواز با شماره پرواز جديد و هواپيماي ديگري انجام مي‌شود در حالي كه هم‌اكنون كه مسافران آماده سوار شدن به هواپيما هستند متوجه شده‌اند كه اين هواپيما همان هواپيماي قبلي است كه دچار نقص فني بوده است، در حالي كه ظاهرأ نقص فني آن نيز هنوز برطرف نشده است.

بنابر اين گزارش پي‌گيري‌هاي خبرنگار فارس از روابط عمومي شركت هواپيمايي ماهان به عنوان منبع اصلي پاسخ‌گو در اين مشكل، تا اين لحظه بي‌نتيجه مانده است.
به گزارش فارس روز پنجشنبه هفته گذشته نيز هواپيماي مسافربري ايرباس A300 ماهان در مسير تهران – دوسلدورف به دليل نقص در موتور سمت چپ خود به صورت اضطراري در فرودگاه آتاتورك به زمين نشست.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates