01.09.2010

دولت فرانسه فحاشی به کارلا برونی را شدیداً محکوم کرد

رادیوفرانسه: برنارد والرو سخنگوی وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد که این کشور به مقامات مسئول ایران خواهد فهماند که ناسزا گوئی های نشریه کیهان و تکرار آنها در چندین سایت انترنتی خطاب به شخصیت های فرانسوی از جمله خانم کارلا برونی سرکوزی از نظر فرانسه غیر قابل قبول است.

فرانسه امروز بشکل شدید الحنی فحاشی مطبوعات ایران علیه کارلا برونی –سرکوزی را مورد حمله قرار داد و محکوم کرد.

برنارد والرو سخنگوی وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد که این کشور به مقامات مسئول ایران خواهد فهماند که ناسزا گوئی های نشریه کیهان و تکرار آنها در چندین سایت اینترنتی خطاب به شخصیت های فرانسوی از جمله خانم کارلا برونی سرکوزی از نظر فرانسه غیر قابل قبول است.

او یادآوری کرد که این پیام را از راههای دیپلماتیک به ایران مسترد کرده اند.

پس ازفحاشی برخی نشریات وابسته به مراکز قدرت ، بویژه نشریه تند روی کیهان خطاب به همسررئیس جمهوری فرانسه ، صبح امروز رامین مهمان پرست سخنگوی وزارت خارجه درپاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در این زمینه ، توضیح داد که ” توهین به مقامات سایر کشورها مورد تایید وزارت خارجه نیست.”

سخنگوی وزارت خارجه که البته هیچ کوششی در محکوم کردن این فحاشی های توهین آمیز از خود نشان نداد ، در عین حال به رسانه ها توصیه کرد که مسائل اخلاقی را رعایت کنند . او خطاب به مطبوعات گفت ” سیاست های نادرست کشور ها را می توان نقد کرد . اما کلمات نادرست درباره مقامات آنها نباید بکار بسته شود.”

واکنش های تند نسبت به خانم کارلا برونی همسر رئیس جمهوری فرانسه از آنجا آغاز شد که وی روز 23 ماه اوت در یک نامه سرگشاده اعلام کرد که کشورش سکینه محمدی آشتیانی را تنها نخواهد گذاشت.

به دنبال بالا گرفتن کارکمپین بین المللی “نجات جان سکینه محمدی آشتیانی” از اجرای حکم سنگسار، برخی از رسانه های نوشتاری ایران، ازجمله یک سایت خبری متعلق به دولت ایران، درروزهای اخیر با حملات شدید نوشتاری علیه خانم “کارلابرونی (سارکوزی)” همسررئیس جمهوری فرانسه ازوی با کلمات ناشایستی یاد کرده و حمایت او را ازتلاش ها برای نجات جان بانوی ایرانی مورد انتقاد قرار دادند.

خانم سارکوزی هفته گذشته در پاسخ به فراخوان هفده تن از روشنفکران و اهل قلم فرانسه و جهان با انتشارنامه ای خطاب به خانم آشتیانی درزندان تبریز، در مطبوعات فرانسه، حکم سنگسار علیه وی را “غیرانسانی” و “غیرقابل قبول” توصیف کرده و به عنوان یک زن فرانسوی با وی ابراز همدری کرده بود.

به دنبال انتشار این نامه برخی از نشریات نزدیک به حکومت و دولت در ایران با حملات قلمی شدید به خانم سارکوزی وی را “بدکاره” نامیدند که در افکار عمومی فرانسه با شگفتی رو به رو شد.

روزنامه “کیهان” چاپ تهران حتی خانم کارلا برونی را “سزاوارمرگ” دانست و شبکه خبر وابسته به دولت تهران وی را سمبل “خیانت به شوهر” توصیف کرد .

در پی اوج گیری این حملات غیرمرسوم در مطبوعات ایران ، خانم “شیرین عبادی” برنده جایزه نوبل صلح سال دو هزارو سه میلادی در گفت و گوئی با رادیو بین المللی فرانسه به عنوان یک ایرانی و برنده مدال “لژیون دو انور” نشان عالی افتخار ملت فرانسه از خانم رئیس جمهوری و ملت فرانسه پوزش خواست.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates