04.09.2010

ژاپن تحریم های تازه ای بر ایران اعمال کرد

بی‌بی‌سی: سخنگوی دولت ژاپن ماه گذشته از تصمیم به وضع تحریمهای یکجانبه علیه ایران خبر داده بود

ژاپن تحریم های تازه ای را در ارتباط با برنامه اتمی ایران، بر این کشور اعمال کرده است.

تدابیر تازه که از درخواست های قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل فراتر می رود، شامل محدودیت های مالی مانند منع مبادلات با بعضی از بانک های مشخص ایرانی و همچنین توقف سرمایه گذاری در بخش انرژی است.

ژاپن اوایل اوت تحریم های سازمان ملل – قطعنامه 1929 – علیه ایران را به اجرا گذاشت، اما مقام های آمریکایی توکیو را ترغیب کرده بودند در پیروی از اتحادیه اروپا تدابیر سخت تری بر ایران اعمال کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز ایران هم اکنون پس از عربستان سعودی، امارات متحده عربی و قطر، چهارمین تامین کننده نفت خام ژاپن است.

این کشور در سال گذشته روزانه حدود 421 هزار بشکه نفت از ایران وارد کرد.

شورای امنیت سازمان ملل در ماه ژوئن (خرداد ماه) برای فشار بر ایران برای توقف غنی سازی اورانیوم و همکاری گسترده و شفاف با آژانس بین المللی انرژی اتمی، قطعنامه ای شامل تحریم های اقتصادی و مالی جدیدی را علیه ایران تصویب کرد.

این مجازات ها عمدتا متوجه افراد و نهادهایی است که به باور اعضای شورای امنیت با برنامه های اتمی ایران ارتباط دارند.

اجرای این قطعنامه برای تمامی کشورهای عضو سازمان ملل متحد الزامی است.

در پی صدور این قطعنامه، شماری از کشورهای غربی، از جمله ایالات متحده، کانادا، استرالیا و اعضای اتحادیه اروپا، تنبیه های اقتصادی و مالی جداگانه ای را علیه جمهوری اسلامی به اجرا گذاشته اند.

مقامات آمریکایی خواستار آن بوده اند که طرف های اصلی تجاری ایران، به خصوص چین، روسیه، ژاپن، کره جنوبی و امارات عربی متحده، نه تنها به دقت به قطعنامه های شورای امنیت راجع به تحریم جمهوری اسلامی عمل کنند، بلکه امکان برقراری محدودیت های اضافی بر این مصوبه را نیز در نظر بگیرند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates