04.09.2010

رسالت: مجمع روحانیون غایب بزرگ روز قدس

فرارو: صفحات سیاسی روزنامه‌های امروز به شدت تحت تاثیر راهپیمایی روز قدس و حاشیه‌های آن قرار دارد. با نگاهی به صفحات سیاسی روزنامه‌ها می‌توان به دو گزارش کوتاه اشاره کرد یکی از روزنامه کیهان و دیگری از روزنامه رسالت.

نمایشگاهی برای شباهت‌های موسوی و رجوی
روزنامه کیهان در یکی از صفحات سیاسی خود گزارشی از حاشیه‌های راهپیمایی دیروز روز قدس منتشر کرد. این گزارش به برپایی نمایشگاه “نفاق سبز” که روز گذشته در خیابان طالقانی برگزار شد پرداخته است.

کیهان دراین باره نوشت: «در حاشيه راهپيمايي روز جهاني قدس، نمايشگاه «نفاق سبز» كه در خيابان طالقاني برپا شده بود با بهره گيري از تصاوير، نوشتار و گفتار فتنه گران و حاميان داخلي و خارجي آنها به مرور اين واقعه تلخ و در عين حال عبرت آموز پرداخت.»

به گزارش این روزنامه، پوسترهاي آغازين اين نمايشگاه به عكس‌ها و جملات مريم رجوي با مسعود رجوي و نيز زهرا رهنورد و ميرحسين موسوي سران منافقين قديم و جديد اختصاص داشت.

کیهان نوشت: «آنچه در اين پوسترها نظر هر بيننده‌اي را به خود جلب مي‌كرد شبيه بودن كم نظير اقدامات و رفتار موسوي و رهنورد با رفتار و گفتار مسعود رجوي و زنش بود، به طور مثال مخاطب مي‌ديد كه سران گروهك تروريستي منافقين در ابتداي انقلاب عليرغم شعار دفاع از مردم به كشتار بي‌رحمانه مردم كوچه و بازار دست زدند و همين رفتار و ادعا هم عينا از سوي موسوي و همسرش تكرار شد.»

این روزنامه مدعی شد که تعدادي از مردم نمازگزار با ديدن اين تصاوير ضمن ابراز لعن و نفرين به سران فتنه خصوصا موسوي، كروبي و خاتمي خواستار برپايي اين نمايشگاه در سراسر كشور شدند.

مجمع روحانیون غایب بزرگ روز قدس
روزنامه رسالت نیز در ستون شنیده‌ها و نکته‌ها به یکی دیگر از حاشیه‌های راهپیمایی روز قدس پرداخت. رسالت با انتقاد از عدم حضور مجمع روحانیون مبارز در این مراسم نوشت: «مجمع روحانيون مبارز غايب بزرگ روز قدس امسال بود.»

این روزنامه اصولگرا در گزارش کوتاه خود در این‌باره نوشت که علي رغم دعوت کمرنگي که خاتمي براي حضور در روز قدس به عمل آورده بود اما خاتمي و چهره‌هاي اصلي مجمع روحانيون مبارز مانند موسوي خوئيني‌ها- مجيد انصاري- محتشمي پور و … به جاي حضور فعال در راهپيمايي روز قدس و بزرگداشت اين يادگار امام ترجيح دادند بر خلاف مردم که زير آفتاب گرم براي آزادي قدس فرياد مي زدند آنها در زير باد کولر و هواي خنک به سر ببرند.

رسالت همچنین انگیزه تجمع در برابر منزل کروبی را این گونه شرح داد: «تعدادي از مردم تهران براي جلوگيري از سياه‌تر شدن پرونده کروبي در همراهي با جريان انحرافي سبزها از چند روز قبل در مقابل منزل وي تجمع کرده و اجازه خروج کروبي از منزل و پيوستن به سبزها را به او ندادند.»

رسالت که تجمع در برابر منزل کروبی را “خیرخواهی مردمی” دانست اضافه کرد؛ در شب قدس اين خيرخواهي مردم براي کروبي با عصبانيت او و محافظان وي روبرو شده در نتيجه به سوي مردم تيراندازي کردند که چند نفر مجروح شدند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates