08.09.2010

توالت عمومي زير ذره‌بين رسانه راست‌گرا

خودنویس: در حالي كه نظام اسلامي دچار مشكلات بي‌شماري است، وضعيت اقتصادي روز به روز بحراني‌تر مي‌شود و مردم با مشكلات معيشتي دست و پنجه نرم مي‌كنند، «جهان نیوز» ضمن توجه به توالت‌هاي عمومي و زير ذره‌بين قرار دادن آنها، دست به كشفي بزرگ زده است. بهداشت آبريزگاه‌هاي عمومي مورد نظر اين رسانه‌ نيست، آنچه به آن پرداخته‌اند غيراسلامي بودن توالت‌هاي فرنگي است.

شبكه خبر مسيحيان فارسي‌زبان گزارش داد: «پس از حل و فصل مشكلات خاورمیانه و محو اسرائیل از روی نقشه جهان ، ایجاد پایگاههای ضد استعماری محكم در آمریكای جنوبی ، حمایت بی‌دریغ از صنعت برق زیمبابوه، تامین بهداشت و درمان گینه مركزی، حل مشكل مسكن آفریقای جنوبی و دهها ادعای ریز و درشت عجیب و غریب كه هرروز در این رسانه‌ها با آن مواجه میشویم، حال نوبت به پرداختن به مسائل داخلی است و البته چه موضوعی مهمتر از توالت های خصوصی و عمومی مردم.»

بنا بر اين گزارش، «جهان‌نيوز» رسانه راستگراي اينترنتي در گزارشی مصور عكس‌هایي از توالت‌های بین راهی آزاد راه تهران-رشت و تهران-قم منتشر كرده و ضمن انتقاد از توالت‌های ایستاده آنها را مغاير با دستورات دين مبين اسلام دانسته است. گزارشگر جهان نیوز در حاشیه عكس‌ها نوشت: «تجهیز برخی از مراكز از جمله تفریگاه‌های مسیر آزاد راه تهران رشت و تهران قم به توالت های «غیر عرفی» كه مغایر با دستورات دین اسلام نیز میباشد اعتراض مردم را به همراه داشته است.»

جهان نيوز در ادامه نوشته است: «نصب این توالت‌ها در این تفریحگاه كه با الگوبرداری از توالت‌های خارجی ساخته شده در حالی صورت گرفته است كه نه تنها برخلاف دستورات دین مبین اسلام است بلكه از لحاظ عرفی و نیز دلایل پزشكی نیز مطرود شده است. گفتنی است این توالتها بدون هرگونه پوشش و محافظ رایج است.»

شبكه خبري مسيحيان فارسي‌زبان در ادامه گزارش خود مي‌افزايد: «موضوع به جهان‌نیوز ختم نمی‌شود و وزیر محترم مسكن و شهرسازی هم وارد ماجرا شده و گفته وزارت متبوعش ریشه آشپزخانه اوپن و توالت فرنگی را از خانه‌های ایران می‌كند! این اظهار نظرهای رسمی و غیررسمی پی در پی در مورد كاسه توالت مثال خوبی از دخالت‌های هرچه بیشتر دولت جمهوری اسلامی حتی در مورد تخلیه مزاج مردم است كه معلوم نیست این یكی را چرا میخواهد تحت كنترل داشته باشد.»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates