14.09.2010

هاشمي رفسنجاني در افتتاحيه اجلاس خبرگان رهبري: همه مسوولان تحريم‌ها را جدي بگيرند و شوخي به حساب نياورند

ایلنا: عليرغم پشت سر گذاشتن جنگي كه به ما تحميل شد هيچگاه نديده بوديم كه اينقدر استكباريون برنامه‌ريزي‌هاي شيطنت آميز عليه انقلاب اسلامي در دست داشته باشند/ آنچه كه بقاي ما را تداوم بخشيده ريشه الهي، اسلامي نظام بوده است.

ايلنا : رئيس مجلس خبرگان رهبري با اشاره به تهديدات نظامي غرب و با بيان اينكه بعيد مي‌دانم آنها جرات چنين كاري را داشته باشند مجددا به تحريم‌هاي اخير غرب اشاره كرد و گفت: در طول انقلاب هيچ وقت به اين مقدار تحريم نداشتيم و درخواست من اين است همه شما و همه مسوولان تحريم‌ها را جدي بگيرند و شوخي به حساب نياورند.
به گزارش خبرنگار ايلنا ، آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني صبح امروز در افتتاحيه هشتمين دوره اجلاس خبرگان رهبري طي سخناني با بيان اينكه اين اجلاس فرصتي است كه خبرگان ملت نقش اصلي خود كه كمك براي حل معضلات و راهنمايي‌هايي كه براي جامعه امروز ما خيلي ضروري است را ايفا كنند.
وي با بيان اينكه تصميم دارم به راه‌هايي كه ممكن است وضع ما را وخيم‌تر كند و راه‌هايي كه مي‌تواند به سمت وحدت، همدلي، پيشرفت و حفظ وديعه‌ايي كه به ما سپرده شده بهتر كمك كند اشاره كنم ،گفت: همگي از شرايط مطلع هستيد امروز شرايط نامناسبي در دنيا در اطراف ما و به خصوص در ايران است و وظيفه بزرگي متوجه ماست كه از اين آزمايش الهي سربلند بيرون بياييم.
رئيس مجلس خبرگان رهبري تاكيد كرد: در طول اين 30 سال گذشته عليرغم پشت سر گذاشتن جنگي كه به ما تحميل شد هيچگاه نديده بوديم كه اينقدر استكباريون برنامه‌ريزي‌هاي شيطنت آميز عليه انقلاب اسلامي و اين انقلاب مظلوم در دست اجرا داشته باشند ، كه خود اين بي‌رحمانه است.
وي افزود: تاكنون اينقدر قطعنامه عليه خود نداشتيم . تحريم‌ها هم از شوراي امنيت هم آژانس و هم دولت‌ها خود مستقلا وارد ميدان شده‌اند كارهايي را انجام مي‌دهند كه آثار توطئه‌هاي آنها عليه انقلاب را بيشتر مي‌كند.
هاشمي رفسنجاني با بيان اينكه اتكا به خدا و مردم موجب دلگرمي ماست، گفت: آنچه كه بقاي ما را تداوم بخشيده مشكلات را حل كرده ريشه الهي، اسلامي نظامي بود كه تاسيس كرده‌ايم. مردم نيز همواره با هم در صحنه بودند و هيچ كم نگذاشتند اين سرمايه‌ها عوامل مهم پيروزي‌ها و موفقيت‌هاي ما است و هر مقدار از آن كم شود بايد نگران باشيم.
وي با اشاره به آنچه كه آن را حوادث پيش آمده خواند،گفت: اين حوادث بايد هشداري براي جبران آنها و تقويت راه‌هاي صحيح باشد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه دشمن نيز شرايط را درك كرده، به اقدام چند كليساي آمريكايي در هتك حرمت به قرآن اشاره كرد وگفت: به نظر ما خيلي روشن است اينكه چند كليسا اعلام كنند ما قرآن سوزي مي‌كنيم به مناسبت حادثه‌اي كه ريشه آن نيز در خود آنها است، اگرچه چند تروريسم غير آمريكايي اين كار را كردند،اما عوامل حادثه 11 سپتامبر نيز ازطرف خود آنها بوده است.
وي با اشاره به دشمني‌ها با قرآن و كلام خدا در سطح اسلام گفت: در سراسر اين كتاب آسماني هشدار داده مي‌شود كه آنها كينه‌هاي عميقي به قران دارند تمام همت آنها اين بود كه قرآن حاكم نشود اما شد ؟ زيرا خداوند وعده داده بود و وعده خداوند شعاري نيست بلكه واقعي است.
وي با بيان اينكه در طول تاريخ از جمله جنگ‌هاي صليبي قرآن مورد هدف استكبار قرار داشته است ، به اظهارات سياستمدار معروف انگليسي كه معتقد بود تا وقتي قرآن در ميان مسلمانان حاكم است آنها بايد آرزوي از بين بردن اسلام را به گور ببرد، اشاره كرد.
وي ادامه داد: حالا هم كه وقتي مي‌بينند هوشياري در جهان اسلام به وجود آمده و كانون آن هم ايران است فهميدند كه ريشه اين جهادها و حركت‌ها قرآن است و از آنجا كه ايران را مجري آن مي‌دانند مي‌خواهند سرنوشت ايران و قرآن را به هم بدوزند، البته اين براي ما افتخار است كه سرنوشتمان با قرآن پيوند بخورد، اما براي ما اصل قرآن است كه حفظ شود.
رئيس مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه استكبار مي‌گويد قرآن به دنبال خشونت است و از خشونت سخن مي‌گويد، گفت: در حالي كه اين موضوع برعكس است و قرآن اين گونه نيست. خدا در قرآن گفته مومنان بايد گوش به حرف‌هاي مختلف دهند و بهترين آن را انتخاب كنند اين همان روح آزادي و دموكراسي است كه هر فردي حرف خود را بزند ديگران هم با دقت گوش كنند.
وي خطاب به كساني كه اخيرا به قرآن هتك حرمت كردند، گفت: در حقيقت آنان ريشه خود را آتش مي‌زنند، زيرا خداوند عاجر نيست از قرآن و دين خود دفاع كند، اما مي‌داند كي دفاع كند و اصل استدراج در همين زمينه است و تنها اندكي صبر مي‌خواهد.
هاشمي رفسنجاني با بيان اينكه من به‌عنوان يك روحاني به آنان هشدار مي‌دهم متوجه اعمال خود باشند،گفت‌: البته آنان به دنبال آنند كه ما هم درصدد نفي انجيل ساير كتب آسماني و انبياء الهي برآييم در حالي كه ما اين كار را نمي‌كنيم و كتب ديني آنها را مقدس مي‌دانيم زيرا اين آموزه‌هاي قرآن است.
امت ما اين كار را نمي‌كند و اگر كسي چنين اقدامي انجام دهد بايد در حسن نيت او ترديد كرد در واقع آنها مي‌خواهند اسلام و مسيحيت را در برابر هم قرار دهند كه ما همگي بايد هوشيار باشيم.
هاشمي رفسنجاني با بيان اينكه امروز دو مساله هسته‌اي و حقوق بشر در ايران مستمسك دست غرب قرار گرفته به گزارش اخير آمانو اشاره كرد و گفت: در اين گزارش رئيس سازمان بين المللي انرژي اتمي مدعي شده است كه ايران بازرسان آژانس را به تاسيسات هسته‌اي خود راه نمي‌دهد و لحن خود را به سمت نظامي شدن فعاليت‌هاي هسته‌اي ما تشديد كرده است.
وي با اشاره به تهديدات نظامي غرب و با بيان اينكه بعيد مي‌دانم آنها جرات چنين كاري را داشته باشند مجددا به تحريم‌هاي اخير غرب اشاره كرد و گفت: در طول انقلاب هيچ وقت به اين مقدار تحريم نداشتيم و درخواست من اين است همه شما و همه مسوولان تحريم‌ها را جدي بگيرند و شوخي نگيرند.
وي با اشاره به برخي اظهارات مبني بر اينكه از سطح تحريم‌هاي عبور مي‌كنيم، گفت: ترديد دارم از امكانات و ظرفيت‌هاي علمي و انساني و طبيعي خود در اين زمينه درست استفاده كنيم در حالي كه اگر از ظرفيت‌هاي ما استفاده كنيم حتما پيروز و موفق خواهيم بود.
هاشمي رفسنجاني با بيان اينكه دشمنان كار خود را مي‌كنند خطاب به اعضاي مجلس خبرگان رهبري گفت: از شما و كساني كه از شما حرف شنوي دارند ميخواهم كه اين موضوعات را مورد توجه قرار دهيد و جدي بگيريد من طلبه‌اي هستم كه 50 الي 60 سال در اين وادي كار كرده و تجربه دارم و وظيفه دارم كه به شما بگوييم.
ادامه دارد….

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates