16.09.2010

طراحی کودتا: براساس گزارش شورایعالی امنیت ملی

روز: به دنبال پخش فایل صوتی سخنرانی سردار مشفق که گفته می شود در جمع تعدادی از روحانیون در مشهد ایراد شده، “روز” به منبع اصلی این سخنرانی و گزارشی دست یافت که با همکاری کارشناسان عالي وزارت اطلاعات، نيروي انتظامي و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در کمیته بررسی شورای عالی امنیت ملی تهیه و به مقامات ارشد نظام ارائه شده است.

طی ماههای گذشته یک نوار صوتی از طریق بلوتوث و سایت های اینترنتی به شکلی وسیع منتشر شد که طی آن اتهامات سنگینی به چهره های شاخص اصلاح طلب و همچنین سید حسن خمینی، هاشمی رفسنجانی، میرحسین موسوی، سید محمد خاتمی و آیت الله صانعی نسبت داده شد. این فایل صوتی که گفته شد مربوط به سخنرانی سردار مشفق، از فرماندهان قرارگاه ثارالله سپاه است و در پاییز سال گذشته ایراد شده ، بخش هایی از گزارش 110 صفحه ای شورای عالی امنیت ملی ایران است که متن کامل آن در اختیار “روز” قرار داده شده است.

تاکنون هویت واقعی سردار مشفق و دلیل پخش و افشای فایل صوتی منسوب به او فاش نشده و مشخص نیست آیا این فایل صوتی از سوی حکومت و با هدف خاصی منتشر شده یا اینکه به نحوی و توسط بخش های معترض درون حکومت به بیرون درز کرده ، اما گزارش شورای عالی امنیت ملی که منبع اصلی سخنان سردار مشفق است، نشان میدهد که از سویی برنامه ریزی برای انتخابات مخدوش 22 خرداد سال گذشته از مدتها قبل از این انتخابات و در سطح مدیریت کلان کشوری صورت گرفته و از سوی دیگر بازداشت های فله ای فعالان سیاسی، مطبوعاتی و مدنی بعد از انتخابات 22 خرداد براساس هدف و برنامه از قبل تعیین شده بوده و سپاه پاسداران در مورد بازداشت شدگان از قبل عملیات و مراقبتهای اطلاعاتی انجام داده بود.

سخنرانی سردار مشفق که عینا از روی این گزارش 110 صفحه ای تنظیم شده بود، تنها بخش هایی از این گزارش است اما “روز” در چندین گزارش مجزا به بررسی و انتشار متن کامل این گزارش خواهد پرداخت.

همه متهمان تلاش برای حذف رهبر

در ابتدای این گزارش که عنوان “بررسی و تجزیه و تحلیل ساختار و سازمان فتنه 88” را دارد، آمده است: “پاور پوينت حاضر شامل بررسي و تجزيه و تحليل ساختار و سازمان فتنه اخير، حاصل جلسات متعدد كارشناسان با حضور مسئولين و كارشناسان عالي وزارت اطلاعات، نيروي انتظامي و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي مي باشد كه بنا بر تصويب دبيرخانه شورايعالي امنيت ملي صورت گرفته است. در این جلسات با استفاده از تمامی جمع آوری های انجام شده قبلی و اسناد معتبر اطلاعاتی و استفاده از اظهارات و بازجویی های متهمین، مطلب مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته و با توافق کامل این نهادها به تصویب رسیده است”.

در این گزارش سپس در 14 نمودار جدولی به “نمایی از یک توطئه نافرجام، جلسات، هدف و استراتژی، لایه رهبری، طراحی سناریو سازی و سازماندهی، نقش هاشمی، تاکتیک های اجرایی و هدایت در صحنه بعد از انتخابات، عناصر تاثیر گذار در فتنه اخیر و حامیان مرتبط با آنها یعنی هاشمی رفسنجانی، میرحسین موسوی، مهدی کروبی و سید محمد خاتمی و همچنین راهبردهای آینده جریان فتنه” پرداخته شده است.

گزارش مذکور وقایع بعد از انتخابات را “جريان ازقبل طراحي شده سياسي براي تغيير مديريت اجرايي كشور وتغيير در برخي اصول و مباني نظام با خروج از قانون وعبور از حكم رهبري با بكارگيري ظرفيت هاي داخلي وخارجي از جمله ايجاد اغتشاش” دانسته و سپس با ذکر نقل قول هایی از سید حسن خمینی، مصطفی تاج زاده، محمد علی ابطحی، محسن امین زاده، محمد عطریان فر، بهزاد نبوی، زهرا رهنورد، ابراهیم یزدی، سید محمد خاتمی، موسوی خوئینی ها، گرامی مقدم، حسین مرعشی، جهانبخش خانجانی، هاشم آقاجری، روشنک سیاسی، دکتر بانکی ، مجید انصاری، بهزاد نبوی، علیرضا رجایی ، عبدالله رمضان زاده، محمد قوچانی، مسیح مهاجری، غلامحسین کرباسچی، فیض الله عرب سرخی، هدایت الله آقایی، مهدی هاشمی، زهرا اشراقی، فاطمه کروبی، مهدی درویش، مظفر، شهاب طباطبایی ، حمزه کرمی، بهزادیان نژاد، جواد امام، تاجرنیا، علی دورانی، نیری، محتشمی پور، همسر هاشمی رفسنجانی، موسوی تبریزی، محمد مقدم ، مهدی هاشمی، حسن روحانی ، رضا خاتمی، علی هاشمی، فائزه هاشمی، فاطمه هاشمی، محمد تقی کروبی، موسوی لاری، بهمن احمدی امویی، حجت شریفی، محسن میردامادی، کیان تاجبخش، مصطفی طلوعی، سعید شریعتی، خسروی، سراج الدین موسوی، امیرمهدی موسوی خوئینی و قدرت الله علیخانی، آنها را متهم به “تلاش در جهت حذف رهبری و ولایت فقیه به هر قیمت، تغییر و تحدید قانون اساسی ، ایجاد انشقاق بین اصولگرایان، همسویی با طراحی بیگانگان و داشتن ارتباطات خارجی، بهره برداری ابزاری از علما و نخبگان، عبور از مبانی دینی و چندین اتهام دیگر کرده است.

اکثرنقل قول های این فعالان سیاسی و مطبوعاتی براساس گزارش مذکور از طریق شنود به دست آمده و در مقابل این نقل قول ها به طور مشخص این مساله درج شده است. برخی از نقل قول ها نیز مربوط به بازجویی های صورت گرفته از این افراد بوده است.

آنچه قابل توجه است اینکه در این گزارش و در بخش هایی که نوشته شده از طریق شنود بوده برخی نقل قول ها بدون اسم است و در مقابل آنها نوشته شده ناشناس. دو مورد دیگر نیز به اختصار و با عنوان ” م .ز و همچنین ت . ا” ذکر شده است. در مواردی نیز نوشته شده احتمالا سید حسن خمینی و یا احتمالا دکتر بانکی و …

بخش های دیگری از این گزارش به سفارت خانه های خارجی، احزاب و گروههای سیاسی داخل و خارج از کشور، ان جی او ها و سازمان های غیر دولتی اختصاص دارد و همچنین به جلساتی که با عناوین جلسات صبحانه، جلسات دایره المعارف، بنیاد باران، دفتر مهدی هاشمی و …. اشاره شده است.

براساس گزارش “روز” تمامی افراد، احزاب و تشکل های سیاسی که در این گزارش از آنها نام برده شده متهم به اقدام علیه رهبری و تلاش برای حذف رهبری شده اند.

بازداشت ها با برنامه ریزی و عملیات سپاه

سه جدول 18، 19 و 20 در این گزارش درج شده با عنوان “اسامي متهمين وميزان مشاركت آنها در حوادث اخير بر اساس نظرات سپاه ، ناجا ، واجا” که در ذیل عین این جدول ها را منتشر میکنیم.

در این سه جدول نام 46 تن از فعالان سیاسی، مدنی و مطبوعاتی ذکر شده که براساس نظر کارشناسان سپاه، وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی به “حضور در فتنه، برنامه ریزی از قبل، ارتباط با خارج، تشویق به حضور در اغتشاش و آشوب، عبور از قانون و حکم رهبری متهم شده اند.

این جدول ها نشان میدهد که ” بازداشتهای روزهای اول کاملا بر اساس اهداف و از میان افرادی بوده که سپاه پاسداران در مورد آنها از قبل عملیات و مراقبتهای اطلاعاتی انجام داده بود و کلیه این افراد نیز به اقدام علیه رهبری متهم بوده اند. در حالی که در مورد بسیاری از این افراد نظیر سعید حجاریان، نظر کارشناسی وزارت اطلاعات عدم حضور وی در فتنه، عدم حضور در برنامه ریزی های قبلی، عدم تشویق به اغتشاش و آشوب و عدم عبور از قانون بوده است”.

به عبارت دیگر غیر از ده نفر، بقیه این افراد براساس جداول زیر، با نظر سپاه مبنی بر تلاش علیه رهبری که در قمست های مختلف گزارش مذکور نیز ذکر شده، بازداشت شده اند. هرچند که برخی از این اسامی همچون سیدمحمد خاتمی، سید حسن خمینی، میرحسین موسوی، مهدی کروبی، زهرا رهنورد، غلامحسین کرباسچی، فاطمه، فائزه و مهدی هاشمی، موسوی خوئینی ها، موسوی لاری و محتشمی پور، تاکنون بازداشت نشده اند اما از سوی سپاه در این جدول متهم به عبور از قانون و حکم رهبری و در بخش های دیگر گزارش متهم به تلاش برای حذف جایگاه ولایت فقیه و رهبر شده اند.

بدون توضیح اضافه ای جدول های 18 – 19 و 20 را منتشر میکنیم و در گزارش های بعدی به بخش های دیگری از گزارش شورای عالی امنیت ملی که از اهمیت به سزایی برخوردار است خواهیم پرداخت.

جدول شماره 18:



پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates