20.09.2010

گفتگوی نیک آهنگ کوثر با دکتر محمود مرادخانی خواهرزاده خامنه ای (بخش اول)+ فیلم

خودنویس: دکتر محمود مرادخانی را بسیاری به خاطر پدرش، «شیخ علی تهرانی» جور دیگری می‌شناسند. حرف و حدیث در باره خانواده خواهر رهبر جمهوری اسلامی از زمان مخالفت شیخ علی تهرانی با آیت‌الله خمینی بر سر ماجرای «سینما رکس آبادان» و کناره‌گیری از دایره قدرت تا زمان خروجش از ایران و رفتن به عراق در میانه جنگ، همیشه بوده و احتمالا خواهد بود. برای شنیدن ماجرا از زبان فرزند شیخ علی تهرانی، به شهر لیل فرانسه رفتیم.

دکتر محمود مرادخانی می‌توانست مثل خیلی‌های دیگر در خانواده، روحانی شود و سهم امام بگیرد، اما پدرش به او سفارش کرده بود که نه آخوند شود و نه فلسفه بخواند. این پزشک ۴۷ ساله در شهری در نزدیکی بلژیک زندگی و طبابت می‌کند، اما هنوز دغدغه مهمش اثرگذاری بر سیاست در ایران است. در روز یکشنبه ۱۹ سپتامبر، مرادخانی میزبان خودنویس بود و ساعت‌ها با ما از پیش از انقلاب و پس از انقلاب و رفتن به عراق و از همه مهم‌تر، دایی قدرتمندش سید علی خامنه‌ای حرف زد.

مرادخانی مثل بسیاری از ضربه دیده‌ها از حکومت اسلامی، با آنکه به دین احترام می‌گذارد، خواهان برپایی حکومتی دموکراتیک و غیر دینی است و عملا معتقد به براندازی است. او که ۲۴ سال است که دایی‌اش را ندیده، آیت الله سید علی خامنه‌ای را عامل و مسوول بسیاری از نابسامانی‌ها می‌داند.

مرادخانی گرچه می‌داند که انتشار ویدئوی گفتگویش می‌تواند حساسیت‌های زیادی برای نزدیکانش ایجاد کند، اما معتقد است که «بالاتر از سیاهی رنگی نیست» و باید واقعیت‌ها را گفت.

در گفتگویی که با او داشتیم و تدریجا فیلمش را در خودنویس خواهیم گذاشت، در باره پدرش، دایی‌اش و نگاهش درباره به قدرت رسیدن سید علی خامنه‌ای پس از انقلاب برای ما توضیح داد. گفتگویی که در مطب او، در روز تعطیلی‌اش انجام گرفت. مطبی که پیش از شکل‌گیری جنبش سبز، سبز شده بود.

به زودی و در چند قسمت، ویدیوهای گفتگو را در بخش تماشاخانه خودنویس خواهید دید و شنید.
یوتوب:

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates