28.09.2010

رامين چه كرد و جايگزين او كيست؟- تكميلي

فرارو: در حالي كه خبر عزل محمد علي رامين از سمت معاونت مطبوعاتي وزارت ارشاد در سطح گسترده اي انتشار يافته اما خود وي و برخي منابع آن را تكذيب مي كنند، رايزني ها براي منصوب نمودن جايگزين مناسبي به جاي وي، به نتيجه نزديك شده است.

رامين عصر دوشنبه به خاطر درج خبر بركناري اش از سوي خبرگزاري مهر، به اين خبرگزاري اصولگرا تذكر جدي داد و تلويحا اين اقدام آن را صهيونيستي خواهد.

شنيده هاي خبرنگار فرارو حاكي از آن است كه وزير ارشاد مي كوشد تا “ظهوريان” را براي تصدي سمت معاونت مطبوعاتي متقاعد سازد اما در عين حال سرگرم گفت و گو با چند جايگزين ديگر نيز هست.

ظهوريان، كه در ميان اصحاب مطبوعات فرد خوشنامي است، در ابتداي دوره نخست رياست جمهوري آقاي احمدي نژاد براي مدتي عهده دار مديركلي مطبوعات و خبرگزاري هاي داخلي وزارت ارشاد بود اما در اعتراض به سياست هاي حسين صفار هرندي، وزير سابق ارشاد، از سمت خود كناره گيري كرد.

به گزارش خبرنگار فرارو ، محمد علي رامين امروز دوشنبه در معاونت مطبوعاتي حضور داشته و مصرا اخبار مربوط به بركناري اش را تكذيب مي كرده است.

در دوران كوتاه مسووليت اش از آبان ماه گذشته تا امروز، محمد علي رامين با اتخاذ سياست هاي افراطي و تامل برانگيز ، علاوه بر ايجاد محدوديت ها و فشارهاي رواني و مالي بر مطبوعات غير دولتي، موجبات نارضايتي شديد رييس جمهور و برخي ديگر از مسوولان بلند پايه ي نظام را فراهم ساخته است.

تهديد نشريات به جلوگيري از انتشار در صورت استنكاف از به كار گيري تيترهاي خاص و خبرهاي مورد دلخواه رامين، كاهش شديد و سليقه اي كمك هاي مالي معاونت مطبوعاتي به نشريات استاني و نشريات سراسري غير همسو با وي و افزايش عجيب و غريب كمك ها به برخي نشريات دولتي ، از جمله اقدامات سوال برانگيز او بوده است.

منابع موثق به خبرنگار فرارو گفتند كه رامين اخيرا به برخي نشريات وعده داده بود اگر در تيتر اخبار مربوط به مقام معظم رهبري، از عبارت
” امام خامنه اي” استفاده كنند، به ازاي هربار استفاده، مبلغ پنج ميليون ريال خواهد پرداخت.

بنا بر اين گزارش، وي در چندين مورد، به اين وعده ي خود عمل كرده اما پس از اطلاع دفتر مقام معظم رهبري از اين اقدام تعجب انگيز و تذكر به وزير ارشاد، رامين مجبور به ترك ترغيب مالي مذكور شده بود.

فرارو پرونده ي مفصلي از عملكرد محمد علي رامين در اختيار دارد كه فعلا از انتشار آن خود داري مي ورزد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates