29.09.2010

کوشش مسلمانان عاقبت به ثمر نشست: نیمی از مردم آمریکا از اسلام وحشت دارند

فردا: تنها 10% از پاسخ دهندگان به این نظر سنجی معتقدند که مسیحیت و سیک گراها مشوق خشونت می باشند،‍ عده بسیار کمتری این عقیده را راجع به آیین هندو و یهودیت 7% دارند و در مورد آیین بودا این میزان به 6% می رسد. تقریبا سه نفر از هر 5 پاسخ دهنده 45% معتقد بودند که اسلام مشوق خشم و خشونت می باشد در حالی که از هر 4 نفر فقط یک نفر 25% عقیده داشت که اسلام دین صلح و دوستی است .
بیش از نیمی از آمریکایی‌ها بر اثر تبلیغات سوء رسانه های آمریکایی به موضع گیری علیه اسلام می پردازند.

به گزارش سرویس بین‌الملل «فردا» بر اساس نظر سنجی مرکز افکار سنجی آنگس رید‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍، آمریکایی‌ها نظر مثبتی نسبت به مسیحیت دارند اما به دلیل عدم شناخت کافی نسبت به ادیان دیگرچندان نظر مثبتی نسبت به این ادیان ندارند.

بر اساس نتایج نظر سنجی که به صورت اینترنتی از 1024 جوان آمریکایی بدست آمده ‍، نزدیک به نیمی از نظر دهندگان دین اسلام را مشوق خشونت می دانند .

از هر 5 پاسخ دهنده ‍، 4 نفر آنها 83% نظر مثبتی نسبت به مسیحیت دارند در حالی که 2 نفر از هر 5 نفر 47% چنین دیدگاهی در مورد یهودیت و 43% در مورد آیین بودا دارند.

تنها یک سوم از پاسخ دهندگان 35% نسبت به آیین هندو نظر مثبت دارند ، که این نظرات در مورد مذهب اسلام و سیک‌ها به ترتیب به 23% و 16% میرسد. بر اساس تبلیغات سویی که رسانه های غربی از اسلام داشته اند بیش از نیمی از پاسخ دهندگان 52% نظر مثبتی نسبت به اسلام ندارند.

درک از مذهب
در حالی که (91%) از آمریکایی‌ها مدعی هستند که درک اساسی از تعالیم و آموزه های مسیحیت دارند آشنایی آنها با ادیان دیگر به ترتیب: یهودیت 42%، اسلام 34%، آیین بودا 31% ، آیین هندو 22% وسیک‌ها 8% است.

حلقه دوستان
در این نظر سنجی از هر 10 پاسخ دهنده 9 نفر آنها دست کم با یک مسیحی دوست بودند. 2 نفر از هر 5 پاسخ دهنده 39% با یک یهودی دوستی داشت ، و یک نفر از هر 5 پاسخ دهنده 21% با یک مسلمان یا یک بودایی آشنایی داشت. دوستی و آشنایی پاسخ دهندگان با هندوها و سیک‌ها نیز به 14% و 4% می رسید.

ازدواج
4 نفر از هر 5 آمریکایی 83% مطلوب می دانستند که فرزندان آنها با یک مسیحی ازدواج کنند. رضایت آنها از ازدواج فرزندانشان با یهودیان نیز به 47% می‌رسید. نسبت قابل توجه کمتری نیز نسبت به ازدواج فرزندانشان با افرادی از ادیان دیگر موافقت نشان می دادند که آمار آنها به ترتیب عبارتند از : بودایی 38% ، هندو 32%، مسلمان 28% و سیک‌ها 25%.

آرامش و خشونت
تنها 10% از پاسخ دهندگان به این نظر سنجی معتقدند که مسیحیت و سیک گراها مشوق خشونت می باشند،‍ عده بسیار کمتری این عقیده را راجع به آیین هندو و یهودیت 7% دارند و در مورد آیین بودا این میزان به 6% می رسد. تقریبا سه نفر از هر 5 پاسخ دهنده (45%) معتقد بودند که اسلام مشوق خشم و خشونت می باشد در حالی که از هر 4 نفر فقط یک نفر 25% عقیده داشت که اسلام دین صلح و دوستی است .

از هر 10 آمریکایی 7 نفر از آنها 70% استقرار شریعت اسلام را در نواحی خاصی از آمریکا رد می کنند و تقریبا 4 نفر از هر 5 آمریکایی 78% نسبت به ازدواج یک مرد با بیش از یک زن بر اساس آموزه های مذهبی اشان مخالف می باشند. نیمی از پاسخ گویان 50% نیز از این دیدگاه که به کارمندان مذاهب مختلف اجازه داده شود که در اعیاد مذهبی خود در سر کار حاضر نباشند ، حمایت می کنند.

بر اساس نظرات این نظر سنجی ، افراد زیادی در آمریکا از آموزه‌های و باورهای ادیان دیگر آگاهی چندانی ندارند، بنابر این از دیدگاه آنها مسیحیت دین بسیار کاملی است. همچنین آمریکائیان یهودیت و آیین بودا را به دلایل احساسی مطلوب می شمارند و نسبت به ازدواج با آنها نیز ابراز تمایل می کنند. اما در مورد دین اسلام با توجه به تبلیغات سوئی که از سوی رسانه های آمریکایی در این زمینه صورت می گیرد‍ در میان این شش آیین که مورد نظر سنجی قرار گرفتند ‍، از نظر آمریکاییان اسلام خشونت آمیز تر از دیگر ادیان است. به طوری که بیش از نیمی از نظر دهندگان چنین دیدگاهی را اعلام داشته‌اند.

مرکز افکار سنجی آنگس رید (Angus Reid) یکی از بزرگترین مراکز تحقیقاتی در سطح دنیا است. این مرکز افکار سنجی که مقر اصلی آن در کانادا است از طریق آن‌لاین اقدام به نظر سنجی می‌کند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates