30.09.2010

هرانا؛ مرگ مشکوک یک سرباز وظیفه در بازداشتگاه اطلاعات سپاه و بی خبری از همراهان وی

خبرگزاری هرانا: در اواخر ماه رمضان نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران یک سرباز وظیفه که در تهران مشغول خدمت سربازی بوده است را به همراه چهار دختر در شهر ارومیه بازداشت و پس از گذشت 5 روز جسد وی را به خانواده وی تحویل دادند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، در دو روز پایانی ماه رمضان پنج تن از هموطنان اهل سلماس توسط نیروهای امنیتی اطلاعات سپاه به دلیل نامعلوم بازداشت نموده و پس از گذشته پنج روز جسد یکی از بازداشت شدگان به نام ناصر عیسی زاده را از طریق اداره آگاهی به خانواده وی تحویل دادند.

ماموران آگاهی علت مرگ این زندانی را خودکشی در بازداشت گاه این اداره اعلام کرده اند، این در حالی است که شاهدان عینی از بازداشت وی به همراه چهار دختر توسط اطلاعات سپاه گواهی می دهند.

گفتنی است اطلاعات سپاه پاسداران از برگزاری مراسم دفن برای این جوان ممانعت به عمل آورده و با دفن وی تنها با حضور خانواده صورت گرفته است.

علت بازداشت وی از سوی برخی از نزدیکان وی اقدام علیه امنیت ملی، اقدام به خروج غیرقانونی از مرز و فرار از خدمت سربازی اعلام کردند.

پدر این سرباز وظیفه که در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در تهران خدمت می کرد در گفتگو با گزارشگر هرانا اعلام کرد که جسد فرزندش دارای آثار شکنجه و سوختگی بوده است و خودکشی وی را تکذیب کرد.

وی تصریح کرد که از جسد فرزندش از ناحیه کمر و پا دچار شکستگی استخوان بوده و آثار سوختگی شدید در گردن وی کاملا مشهود بوده است.

دو تن از دختران همراه وی پس از بازجویی به زندان مرکزی ارومیه منتقل شده و از سرنوشت دو تن دیگر با گذشت هفته ها اطلاعی در دست نیست.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates