01.10.2010

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی: فشار بر کشور کم نیست، مردم باید لباس رزم بپوشند

آفتاب: در شرایطی که بیکاری در کشور وجود دارد واردات نمی‌تواند مشکل را حل کند بلکه باید تولید داخلی کشور رونق بگیرد و در اینجا وظیفه روحانیت ایجاد فرهنگ تولید و توسعه است و نقش آنان در این فرهنگ‌سازی در بین مردم دارای اهمیت بسیاری است.
آفتاب: در شرایطی که بیکاری در کشور وجود دارد واردات نمی‌تواند مشکل را حل کند بلکه باید تولید داخلی کشور رونق بگیرد و در اینجا وظیفه روحانیت ایجاد فرهنگ تولید و توسعه است و نقش آنان در این فرهنگ‌سازی در بین مردم دارای اهمیت بسیاری است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر نقش روحانیت در برهه‌های زمانی مختلف در کشور گفت: امروز نقش روحانیت ایجاد استقامت در کشور برای گذر از فشارهای خارجی است.

وی قبل از ظهر پنجشنبه در سومین مراسم نکوداشت برترین‌های تبلیغ که با هدف تجلیل از مجاهدان عرصه تبلیغ و مبلغان دوران دفاع مقدس در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد بر نقش حساس روحانیت در برهه‌های زمانی مختلف کشور تأکید کرد و گفت: امروز مردم ما باید در جبهه‌های دیگری لباس رزم بپوشند چرا که امروز فشارهای خارجی به کشور ما کم نیست و فقط نوع آرایش آن با دوران دفاع مقدس تغییر کرده است و نقش روحانیت در گذر از این برهه زمانی بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه امروز در بیان و رفتار غربی‌ها نوع بازیگری و هنرپیشگی نهفته است، خاطرنشان کرد: آنها روزی علیه ما قطع‌نامه صادر می‌کنند و روزی دم از مذاکره و صلح می‌زنند و برخورد با این نوع دوگانگی رفتاری بسیار مشکل‌تر از آن است که ما آنها را به روشنی در مقابل خود داشته باشیم و در این جا نیز نقش روحانیت در روشنگری و آگاهی دادن بسیار مهم است.

رئیس مجلس ایجاد تمرکز و آرامش دادن به مردم را از دیگر وظایف روحانیت در شرایط فعلی کشور دانست و در خصوص دیگر وظایف روحانیت اظهار داشت: تبلیغ در کنار مجاهدت در راه خدا به آن پاکیزگی بیشتری می‌دهد.

لاریجانی ادامه داد: یکی از خصوصیاتی که روحانیت در طول تاریخ و مخصوصا دوران معاصر دارا هستند این است که آنها در هر شرایطی با مردم همراه بودند و همواره سیاست‌مدارانی که از این ظرفیت آگاه بودند از آن استفاده کردند و این باعث صیانت از مردم شد و غفلت از آن در برخی از دوران‌ها باعث گشت تا کشور ضربه سختی بخورد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس را مورد تأکید قرار داد و گفت: در دوران آغاز دفاع مقدس و درست زمانی که تازه انقلاب اسلامی پیروز شده بود، فشارهای داخلی و خارجی بر کشور همزمان شد و در آن زمان روحانیت به دفاع از توده‌های مردم بلند شدند و چون فرماندهی کل قوا بر عهده بنی‌صدر بود، آنها و نیز نیروهای مردمی اجازه دفاع از کشور را پیدا نکردند و بنی‌صدر در آن زمان تنها در روزنامه خود حرف می‌زد و در آنجا می‌جنگید و یک سال اول جنگ برای کشور و مردم دوران بسیار سختی بود.

وی اضافه کرد: اما زمانی که دست بنی‌صدر از فضای سیاسی و نظامی کشور کوتاه شد، یک فضای تنفسی در کشور به‌وجود آمد و از آن زمان به بعد موفقیت‌هایی برای رزمندگان در جبهه‌ها به‌وجود آمد و ما آن موقع شاهد بودیم که روحانیت در کنار مردم، نقش میان‌داری در جبهه‌ها را علاوه‌بر نقش تبلیغی عهده‌دار شدند.

لاریجانی به‌ویژگی‌های تبلیغ اشاره کرد و گفت: در تبلیغ محتوای پیام باید از غنا برخوردار باشد تا تأثیرگذاری داشته باشد و این چیزی است که در تبلیغ اسلامی با یک نوع آراستگی همراه است و در تبلیغات دنیای امروز اعتنایی به آن نمی‌شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر غنای پیام در تبلیغ وسایل آن نیز مهم است و این که پیام توسط چه کسی منتقل می‌شود و چه قدر آن پیام در رفتار و گفتار مبلغ متجلی است که اگر این طور باشد تأثیرگذاری پیام بیشتر خواهد شد و این همان امری که ما در جبهه‌ها در مورد روحانیت می‌دیدیم و آنها در جبهه‌ها در کنار تبلیغ همراه مردم بودند و می‌جنگیدند و این تأثیر کلام آنها را بیشتر می‌کرد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates