05.10.2010

اجرای هدفمندی با چراغ‌های خاموش

فرارو: در حالی که دولت اعلام کرده است که هدفمند کردن یارانه‌ها را از آخر مهر ماه آغاز می‌کند نماينده مردم کرمانشاه در مجلس شوراي اسلامي عنوان کرد که دولت اجراي قانون هدفمندکردن يارانه‌ها را بدون تبليغ آغاز کرده است.

جهانبخش اميني در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد در شرايط فعلي شاهديم مبلغ قبوض آب، برق و گاز مشترکين با يک افزايش 30 تا 40 درصدي نسبت به سال قبل مواجه است، که همين امر موجب برخي نارضايتي‌ها شده است، لذا استنباطم اين است دولت بدون تبليغ، اجراي قانون هدفمندکردن يارانه‌ها را آغاز کرده است.

اميني افزود اين افزايش قيمت‌ها در شرايطي اتفاق افتاده که هنوز هيچ مبلغي بابت هدفمندکردن يارانه‌ها به حساب مردم واريز نشده است.

وي استدلال خود را برای اجرای هدفمندی توسط دولت این گونه بیان کرد؛ معتقدم دولت به اين دليل اين سياست را آغاز کرده که بيم دارد مبادا اعلام آغاز اجراي هدفمندکردن يارانه‌ها سبب ايجاد جو رواني در جامعه و افزايش قيمت‌ها بيش از حد انتظار شود.

اين نماينده مجلس گفت: «نگراني ما اين است که افزايش قيمت‌هاي رخ داده به عنوان پايه مدنظر قرار گرفته و با اعلام اجراي هدفمندکردن يارانه‌ها، مجددا شاهد افزايش قيمت‌ها در جامعه باشيم.»

اميني اظهار کرد در اين مقطع وظيفه ما نمايندگان مجلس است که بررسي کنيم تا مشخص شود افزايش قيمت‌هاي رخ داده چه ميزان بوده و آيا با آنچه در قانون هدفمند کردن يارانه ها آمده تطابق دارد يا خير.

عضو کميسيون انرژي مجلس پيشنهاد داد که دولت به صورت شفاف در خصوص اجراي قانون هدفمندکردن يارانه‌ها با مردم سخن بگويد و زمان دقيق و نحوه اجراي آن را اعلام کند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates