07.10.2010

ادبیات وزیر هم شبیه به رئیس جمهور است: پول افطار را از قبر جنابعالی آوردیم

شفاف: سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفته بود : در اين رابطه جدي‌ترين سؤال نمايندگان از وزير آموزش و پرورش اين است كه اين كار با چه هدفي انجام شده و منبع مالي آن از كجا تأمين شده است؟ / اگر افطاري از بيت‌المال باشد، قطعاً شبهه شرعي دارد و علاوه بر آن، اينگونه توجه به معلمان در مقوله تكريم معلمان و توجه به منزلت آنان تعريف نمي‌شود و اگر به دنبال تقويت سنت‌هاي حسنه و شعائر ديني هستيم،‌ اين راه مطلوبي نيست كه هزينه‌هاي كلاني صرف شود و دستاورد پايداري نداشته باشد.
شفاف : تنها چند روز بعد از پس گرفتن امضای استیضاح حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش وی طی اظهاراتی شگفت انگیز به یکی از موارد مطرح در سوالات رسانه ها و نمایندگان پاسخ داد و گفت : پول افطار را از قبر جنابعالی آوردیم .

این در حالی است که پیشتر سخنگوی کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس خواستار روشن شدن منبع مالی این افطاری پرهزینه وزارت آموزش و پرورش شده بود .

حیدری در گفت و گو با فارس گفته بود : در اين رابطه جدي‌ترين سؤال نمايندگان از وزير آموزش و پرورش اين است كه اين كار با چه هدفي انجام شده و منبع مالي آن از كجا تأمين شده است؟

وي درباره دلايل انتقاد نسبت به برگزاري اين ضيافت‌ها تصريح کرده بود: به نظر بنده اين كار به چند دليل مطلوب نيست؛ اگر افطاري از بيت‌المال باشد، قطعاً شبهه شرعي دارد و علاوه بر آن، اينگونه توجه به معلمان در مقوله تكريم معلمان و توجه به منزلت آنان تعريف نمي‌شود و اگر به دنبال تقويت سنت‌هاي حسنه و شعائر ديني هستيم،‌ اين راه مطلوبي نيست كه هزينه‌هاي كلاني صرف شود و دستاورد پايداري نداشته باشد.

اين نماينده مجلس خاطرنشان مي‌كند: هرچند شايد مبالغ هزينه شده براي اين مجالس در مقايسه با بودجه كلان آموزش و پرورش رقم قابل توجهي نباشد اما در نوع خودش قابل تأمل است و در شرايطي كه آموزش و پرورش به شدت دچار كمبود اعتبار است، بايد به اولويت‌ها توجه كرد؛ همچنين بايد توجه داشت كه چنين برنامه‌هايي ممكن است برخي شائبه‌هاي سياسي را نيز ايجاد كند كه هدف وزير از اين كارها چيست؟

اما حالا وزیر آموزش و پرورش خطاب به کسانی که از او می پرسند منبع تامین اعتبار این افطاری کجا بوده ک پاسخ دارد : از قبر جنابعالی !

این ادبیات شگفت آور آنهم از سوی وزیری که مسئول عالی ترین نهاد تربیتی کودکان و نوجوانان این کشور است در حالی مطرح می شود که طی روزهای گذشته وی موفق شده بود نمایندگان استیضاح کننده را به انصراف از استیضاح ترغیب کند .

به گزارش ایسنا وزير آموزش و پرورش طی اظهاراتی جالب توجه کولاکی به پا کرد گفت سازمان‌ها اين همه نهار مي‌دهند، ما حرفي نداريم، يك بار به فرهنگيان افطاري داديم كه گفتند از كجا آورديد؟ از قبر جنابعالي. حاجی بابایی همچنین باخت تیم ملی فوتبال از کویت را به دلیل کم کاری در ورزش دانش اموزی دانست.

بنا به این گزارش حميدرضا حاجي بابايي روز چهارشنبه در همايش «فرهنگ‌ياران ترافيك» كه در برج ميلاد برگزار شد، افزود باخت تيم ملي فوتبال ايران در برابر كويت، حاكي از آن است كه در ورزش دانش‌آموزي كاري نكرده‌ايم و در اين بخش ضعف داريم.

لارم به ذكر است، اين همايش با حضور جمعي از معاونان وزير آموزش و پرورش، سردار اسماعيل احمدي مقدم ـ فرمانده نيروي انتظامي ـ و سردار مومني ـ رييس پليس راهور ناجا ـ و بيش از يك هزار و 200 نفر از معلمان و فرهنگيان شهر تهران برگزار شد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates