01.01.2011

دفتر آیت‌الله خمینی حضور علی خمینی در مراسم سالگرد ۹ دی را تکذیب کرد

بی‌بی‌سی: دفتر آیت الله خمینی اعلام کرده است که علی خمینی روز پنجشنبه در تهران نبوده است

دفتر آیت الله خمینی گزارش یکی از وبسایت های هوادار دولت ایران را در مورد حضور یکی از نوه های بنیانگذار جمهوری اسلامی در مراسم سالگرد راهپیمایی هواداران حکومت در تهران تکذیب کرد.

در اطلاعیه این دفتر که امروز جمعه ۱۰ دی (۳۱ دسامبر) منتشر شده، آمده است: “جناب آقای سید علی خمینی روز پنجشنبه نهم دی ماه ۱۳۸۹ در شهر مقدس قم بوده اند و مصاحبه ای نیز با هیچ یک از رسانه های خبری نداشته اند”.

پیشتر سایت خبری مشرق، که گفته می شود به بعضی چهره های امنیتی ایران نزدیک است، گزارش کرده بود که علی خمینی، کوچکترین فرزند احمد خمینی، روز پنجشنبه در تهران در مراسم سالگرد راهپیمایی ۹ دی شرکت کرده است.

این وبسایت بعدا متنی را هم تحت عنوان گفت و گو با علی خمینی منتشر کرد که در آن از قول او آمده بود که بر اساس احساس وظیفه در این مراسم شرکت کرده است.

اکنون دفتر آیت الله خمینی از مخاطبان رسانه ها خواسته است که اخبار مربوط به خانواده آقای خمینی را از “منابع معتبر” دریافت کنند.

حسن خمینی و یاسر خمینی، دو نوه آیت الله خمینی در جریان اعتراضات انتخاباتی سال گذشته ایران از معترضان و مخالفان دولت حمایت کردند و بارها به دیدار خانواده زندانیان سیاسی یا چهره هایی رفتند که پس از تحمل مدتی بازداشت، از زندان آزاد می شدند.

هواداران حکومت در مراسم سالگرد درگذشت آیت الله خمینی در خرداد ماه امسال به این مواضع خانواده آیت الله خمینی واکنش نشان دادند و با سردادن شعارهای انتقادی، از سخنرانی حسن خمینی، که میزبان مراسم بود، جلوگیری کردند.

سایت مشرق در گزارشی که در آن ادعا شده بود علی خمینی در مراسم سالگرد راهپیمایی ۹ دی شرکت کرده است، نوشته بود که حضور او در این مراسم “آغازی بر یک حرکت تازه و انقلابی در خانواده حضرت امام” تلقی شده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates