09.01.2011

جمهوری اسلامی از اعتراف زن آمریکائی به جاسوسی خبر داد

رادیوفرانسه: سرتیپ دوم احمد گراوند، جانشین پلیس مرزبانی نیروی انتظامی، در تلویزیون دولتی ایران اعلام کرد این زن در نخستین اعترافات خود به جاسوسی و همراه داشتن تجهیزات پیشرفته فیلمبرداری اعتراف کرده است.

پس از چند روز انتشار اخبار ضد و نقیض مبنی بر دستگیری زن آمریکائی به هنگام فیلمبرداری از نوار مرزی، توسط نیروهای انتظامی ایران، امروز یک شنبه، سرتیپ دوم احمد گراوند، جانشین پلیس مرزبانی نیروی انتظامی، در تلویزیون دولتی ایران اعلام کرد این زن در نخستین اعترافات خود به جاسوسی و همراه داشتن تجهیزات پیشرفته فیلمبرداری اعتراف کرده است.
سرتیپ دوم احمد گراوند متذکر شد این زن آمریکائی، یک هفته پیش، بدون ویزا از خاک ارمنستان وارد ایران شده بود و به هنگام فیلمبرداری از با تجهیزات پیشرفته توسط ماموران گمرک نوردوز، دستگیر شده و به اداره اطلاعات تحویل داده شده است.
روز شنبه، وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا گفته بود شهروند آمریکائی را که پلیس ایران اعلام کرده به جرم جاسوسی دستگیر کرده است آزاد است و در بیرون از خاک ایران است.
در حالی که رسانه های دولتی ایران از روز پنج شنبه گذشته اخبار مبنی بر دستگیری یک زن شهروند آمریکائی در مرز ارمنستان را منتشر کرده بودند، تلویزیون دولتی ایران ضمن تکذیب این اخبار اعلام کرده بود که زن آمریکائی که توسط نیروهای انتظامی منطقه دستگیر شده بود، بلافاصله به ارمنستان بازگردانده شده است. دولت ارمنستان نیز بلافاصله این اخبار را تکذیب کرد.
مارک تونر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، روز شنبه، ضمن تکذیب خبر دستگیری و اقامت این زن آمریکائی در ایران به خبرگزاری فرانسه گفت بررسی های انجام شده نشان می دهد که این شهروند در کشور دیگری در بیرون از خاک ایران است. وی بدلایل امنیتی محل اقامت کنونی این زن را فاش نساخت.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates