10.01.2011

هیلاری کلینتون: تحریمها تلاشهای اتمی ایران را پیچیده کرده است

رادیوفرانسه: هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه در ابو ظبی، پایتخت امارات متحده عربی گفت تازه ترین تحلیل ها در مورد اثرات تحریمهای بین المللی بر ایران نشان میدهند که این تحریمها اثر گذار بوده اند.

وزیر خارجه آمریکا می گوید تحریمهای بین المللی تلاشهای اتمی ایران را پیچیده کرده است.

هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه در ابو ظبی، پایتخت امارات متحده عربی گفت تازه ترین تحلیل ها در مورد اثرات تحریمهای بین المللی بر ایران نشان میدهند که این تحریمها بر ایران اثر گذار بوده اند.

هیلاری کلینتون در دیدار با دانشجویان در یک برنامه برای شبکه تلویزیونی عرب زبان MBC گفت مشکلات فنی، برنامه اتمی ایران را با کندی مواجه کرده است.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت : ” ما شاهد بروز دشواریهایی در ایران هستیم اما پرسش اساسی این است که چگونه خواهیم توانست ایران را قانع کنیم که برنامه های اتمی این کشور بر عکس تاثیر بیشتری بر امنیت و نیرومندی ایران نخواهد داشت.”

خبرگزاری فرانسه می گوید هیلاری کلینتون بدون تائید تاثیر این تحریمها بر برنامه اتمی ایران، تا کنون روی این مساله تاکید کرده است که تحریم های بین المللی ایران را با دشواریهای اقتصادی روبرو ساخته است.

اواخر دسامبر گذشته، موشه یالون، وزیر امور استراتژیک اسرائیل گفته بود برنامه اتمی ایران بدلیل دشواریهای تازه، برای چندین سال به عقب افتاده است.

هیلاری کلینتون، روز یکشنبه گذشته در آغاز دیدار پنج روزه خود از کشور های خلیج فارس در ابو ظبی، از کشور های منطقه تقاضا کرده بود تا تلاشهای خود را تا سرحد امکان روی تطبیق تحریم های بین المللی علیه ایران متمرکز کنند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates