12.01.2011

وزیر اطلاعات: به سازمان موساد نفوذ کرده ایم

رادیوفرانسه: حیدر مصلحی، طی یک نشست خبری گفت ایران به “عمق اطلاعاتی موساد نفوذ کرده است”. وی خبر داد که در ارتباط با قتل مسعود علی محمدی، کارشناس اتمی ایران، ده جاسوس اسراییل دستگیر شده اند. وی همچنین “سران فتنه” را متهم کرد که در ایران “حفرۀ اطلاعاتی” ایجاد کرده اند. مصلحی نگفت که معنای این عبارت چیست.

وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، حیدر مصلحی، طی یک نشست خبری توضیح داد که دستگاه های اطلاعاتی ایران توانسته اند به سازمان اسراییلی موساد نفوذ کنند. وی همچنین از دستگیری ده جاسوس دیگر خبر داد.
یک روز قبل، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که یک شبکۀ جاسوسی وابسته به اسراییل را متلاشی، و مسئول اصلی قتل مسعود علی محمدی، کارشناس هسته ای ایران را شناسایی و دستگیر کرده است.

در نشست خبری روز سه شنبه، حیدر مصلحی در ابتدا اتهامات مبهمی به “سران فتنه” وارد کرد و گفت که این افراد در “فتنۀ” سال ۸۸، یک “حفرۀ اطلاعاتی در کشور” ایجاد کردند. وی معنای این عبارت را توضیح نداد.

مصلحی سپس به موضوع سوءقصد به جان مسعود علی محمدی اشاره کرد که حدود یک سال پیش در تهران، در انفجار بمب به قتل رسید و نتیجه گرفت که سیستم اطلاعاتی “صهیونیست ها شبکه ای است”. وی توضیح داد که عناصر این شبکه ها یک دیگر را نمی شناسند و مثال زد که “در ترور اين دانشمند برجسته كشورمان، فردي كه خريد موتور را برعهده داشت به هيچوجه از كسي كه ريموت بمب را ساخت يا كسي كه موتور را به در منزل شهيد برد، اطلاعي نداشت و حتي اجاره‌كننده خانه‌اي كه براي جاسازي بمب روي موتور اجاره شده بود، از كسي كه قرار بود بمب را روي موتور جاسازي كند اطلاعي نداشت”…
به گفتۀ وزیر اطلاعات این شبکه ها از خارج از کشور هدایت می شوند.

مصلحی سپس ادعا کرد که ایران به “عمق اطلاعاتی موساد نفوذ کرده است” و گفت: “ما توانستيم افراد و عواملي را تا داخل تشكيلات اطلاعاتي رژيم صهيونيستي نفوذ دهيم و با استفاده از اين نفوذ و به كمك مردم ايران، عوامل ترور شهيد علي محمدي را شناسايي و دستگير كنيم”…

وزیر اطلاعات سخنان گنگ دیگری در مورد “مناطق آلودۀ اطلاعاتی در اطراف جمهوري اسلامي ايران” به زبان آورد و از جمله گفت: “در كنار اين مناطق، پايگاه‌هاي اطلاعاتي طراحي كرده‌ايم و از اين طريق توانستيم ضربه سنگيني را به دستگاه جاسوسي رژيم صهيونيستي وارد كنيم”.

مصلحی همچنین در بارۀ همکاران اسراییل گفت: “رژيم صهيونيستي از مزدوران لمپنيزم بي‌ريشه سياسي و اجتماعي در رسيدن به اهداف اطلاعاتي خود استفاده مي‌كند كه مي‌توان در اين زمينه به عناصر گروهك‌هاي تروريستي ريگي، منافقين، كومله، پژاك، دموكرات و… اشاره كرد كه همه آنها شكست‌خوردگان از جمهوري اسلامي هستند”.
وی ادعا کرد که اعضاء این گروه ها در كشورهاي غربي با مأموران اسراییل و سازمان ناتو تماس دارند…
وزیر اطلاعات سپس به كشورهاي منطقه و همسايه تذکر داد که “هر نوع تعامل با رژيم صهيونيستي و امكاناتي كه در اختيار اين رژيم قرار مي‌دهند تهديدي براي منطقه و جمهوري اسلامي است”…

حیدر مصلحی در جای دیگری از سخنانش به خبرنگاران اطلاع داد که بيش از ده تن از عوامل رژيم اسراییل در ارتباط با ترور عليمحمدي دستگیر شده اند. وی افزود: “در آينده نزديك اطلاعات بيشتري از دستگيري‌ها، برنامه‌ريزي‌ها و اقدامات اطلاعاتي سربازان گمنام امام زمانبه اطلاع ملت خواهد رسيد”…

وزیر اطلاعات همچنین به اعترافات فردی اشاره کرد که یک شب قبل از تلویزیون ایران پخش شده بود و گفت: “به دليل تداوم كار اطلاعاتي، خود را مجاز نمي‌دانيم كه اطلاعات برخي شبكه‌هاي شناسايي شده را در اختيار رسانه‌ها قرار دهيم”.
این فرد که به گفتۀ مسئولان ایرانی مجید جمالی فش نام دارد، اعتراف کرد که سازمان های اطلاعاتی اسراییلی او را برای قتل مسعود علی محمدی آموزش داده و به ایران فرستاده اند.
مجید جمال فش برخی جزییات را پیرامون سفرش به اسراییل نیز بیان کرد.
به نوشتۀ خبرگزاری مهر، وی در بارۀ دورۀ آموزشی اش گفت: “در آن سفر آموزشهای تعقیب و گریز، تعقیب ماشین، جمع آوری اطلاعات از یک محل خاص و چسباندن بمب به زیر ماشین را دیدم.”
او همچنین اعتراف کرد که در اسراییل، طی آموزش ها، “ماکت خانه دکتر علی محمدی را که دقیقا کپی برابر اصل بود” مشاهده کرده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates