21.01.2011

کودتا در بالاترین (قسمت اول: خیانت به امید)

شهید راه آزادی: این نوشته قصد دارد تا با بررسی رویدادهای چند ماه اخیر سایت بالاترین به دلایل و روند زوال و انحطاط تدریجی آن بپردازد .

امید است که این متن, چراغ روشنی باشد برای آینده وب فارسی که شاید راههایی که بالاترین رفت و به ناکجا آباد رسید , دوباره پیموده نشوند .

آیندگان باید بدانند که چه اتفاقاتی در بالاترین رخ داد که موجب رنجش و آزردگی خاطر اکثریت قاطع کاربران گردید و آنها را به مقاوت در برابر زورگویی های مدیران سایت سوق داد و این مقاومت دلیرانه تا از دست دادن حساب کاربریشان که برای آن زحمت زیادی کشیده بودند هم پیش رفت.

سایت بالاترین در 28 آذر 89 دست به کودتایی زد که در تاریخ وب فارسی , بی سابقه بود.

در این شب صدها کاربر بالاترین به صورت فله ای اخراج شدند و سایت بالاترین به اخراج کاربران,آنهم با چنین وضع توهین آمیزی قناعت نکرد و به کاربران اخراج شده برچسب های مختلفی هم زد که بر زشتی کارش افزود.

اخراج کاربران با چنان خشونت و سرعتی به انجام رسید که حتی برخی از کاربران مسدود شده هنوز هم نمی دانند که افراد دیگری هم بودند که همزمان با آنها اخراج شده اند.

امروز دقیقا 1 ماه از این کودتا می گذرد و در همین مدت کوتاه, بالاترین چنان افت محسوسی را تجربه می کند که حتی برای بدبین ترین مشاوران سایت بالاترین هم قابل پیش بینی نبود.

با ورود 3 سایت جدید که به عنوان جایگزین هایی قدرتمند برای بالاترین مطرح شده اند, انحصار بالاترین شکسته شده است و در عرض همین یک هفته ای که از افتتاح سایتهای جدید می گذرد, تعدد کاربران و بازدیدکنندگان این سایتها به اندازه ای رشد کرده است که به خطری جدی برای ادامه حیات بالاترین تبدیل شده اند و بالاترین تمامی لینکهایی که به معرفی سایتهای رقیب می پردازند را با دستپاچگی فراوان و بلافاصله حذف می کند.

این نوشته از 3 قسمت اصلی تشکیل یافته است:

1- وقایع چند ماه قبل از کودتا تا شب کودتا

2- اتفاقاتی که در شب کودتا رخ داد

3- رویدادهای پس از کودتا

قسمت اول: خیانت به امید

وقایع چند ماه قبل از کودتا تا شب کودتا
ادامه مطلب را در وبلاگ نویسنده بخوانید

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates