22.01.2011

تنگناهای ایران در زمینه مبادلات بانکی

رادیوفرانسه: مسعود موحدی قائم مقام وزارت بازرگانی طی گفتگوئی با خبرگزاری ایلنا اظهار داشته است که جریان مبادلات بانکی ایران با تمام کشورهای جهان همچنان برقرار است . وی گفته که هنوزدراین زمینه، با برخی از کشورها مشکلاتی وجود دارد که به گفته وی بسیاری ازآنها تاکنون حل شده است. جمشید اسدی استاد استراتژی اقتصادی درفرانسه میگوید که باعث تأسف است که یکی ازمسئولان کشور مسائل را خلاف حقیقت و واقعیت مطرح میکند.

مسعود موحدی قائم مقام وزارت بازرگانی طی گفتگوئی با خبر گزاری ایلنا اظهار داشته است که جریان مبادلات بانکی ایران با تمام کشورهای جهان همچنان بر قرار است . وی گفته که هنوز در این زمینه، با برخی از کشورها مشکلاتی وجود دارد که به گفته وی بسیاری از آنها تا کنون حل شده است.
از وی پرسش میشود درحالیکه تجار و بازرگانان ایرانی برای گشایش ال سی (اعتبارنامه بانکی) دچار مشکل هستند، وی بعنوان قائم مقام وزارت بازرگانی برای رفع این مشکل تا کنون چه تدابیری اندیشده است. وی در پاسخ
میگوید که دوکمیته درسازمان توسعه تجارت و اتاق بازرگانی این موضوع را پیگیری میکنند وما ازمکانیزم های بانکی برای حل و فصل مشکلات بازار سرمایه خود استفاده خواهیم کرد.
در ارتباط با دوکشتی ایرانی که همچنان درتوقیف بانک های خارجی هستند، وی اظهار میدارد که مشکل این کشتی ها بیمه نیست و بحث اصلی “فاینانس” است. سپس وی درسخنانش میافزاید که “البته برخی از بانک های خارجی به مشکل بیمه نیزاستناد کرده اند، اما وی تأکید میکند که درهرصورت، موضوع اصلی، مورد دیگری است.”

درباره این موضوع گفتگوئی انجام داده ایم با جمشید اسدی استاد استراتژی اقتصادی درفرانسه.

گفتگو با جمشید اسدی

گوش کنید (05:05)
More

جمشید اسدی میگوید که باعث تأسف است که یکی از مسئولان کشور مسائل را خلاف حقیقت و واقعیت مطرح میکند. جمشید اسدی معتقد است که امروز مشکلات ایران در داد وستد های بازرگانی آنچنان زیاد است که حتا اگر فردی بخواهد یک حساب شخصی در کشورهای خارجی باز کند، با مشکلات زیادی روبرو است…

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates