30.01.2011

وزارت خارجه‌ی هلند سفیر ایران را احضار کرد/ روابط تعلیق شد + خبر تکمیلی

تغییر: دولت هلند از تهران خواست درباره‌ی اعدام یک زن ایرانی ـ هلندی به اتهام قاچاق مواد مخدر توضیح بدهد.

دولت هلند از تهران خواست درباره‌ی اعدام یک زن ایرانی ـ هلندی به اتهام قاچاق مواد مخدر توضیح بدهد.

خبرگزاری آلمان از لاهه گزارش داد: یوری رزنتال ـ وزیر امور خارجه‌ی هلند ـ گفت که سفیر ایران در هلند برای ارایه‌ی توضیحاتی درباره‌ی اعدام زهرا بهرامی در تهران به وزارت امور خارجه احضار شده است.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دادستانی تهران، زهرا بهرامی، فرزند علی به اتهام فروش و نگه‌داری مواد مخدر، سحرگاه روز شنبه به دار مجازات آویخته شد.

محکوم علیه یاد شده عضو یک باند بین‌المللی ترانزیت مواد مخدر بود که با همکاری رابط هلندی خود، ‌از آن کشور کوکایین به ایران قاچاق می‌کرد و به واسطه مشارکت با این باند،‌ طی دو مرحله کوکایین به داخل کشور منتقل و توزیع شده بود.

این گزارش حاکی است، در بازرسی از منزل نامبرده،‌که پیش‌تر به اتهام ارتکاب جرایم امنیتی دستگیر شده بود،‌ ۴۵۰ گرم کوکایین و ۴۲۰ گرم تریاک نیز کشف و در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد وی ۱۵۰ گرم کوکایین نیز به فروش رسانده است.

گزارش یاد شده می‌افزاید، متعاقبا در پی تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست،‌ پرونده زهرا بهرامی به دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارسال و جلسه دادگاه با حضور نماینده دادستان و وکیل محکوم علیه تشکیل و پس از رسیدگی،‌ نامبرده به اتهام نگه‌داری ۴۵۰ گرم کوکایین و مشارکت در فروش ۱۵۰ گرم کوکایین به اعدام و مصادره اموال و در مورد نگه‌داری ۴۲۰ گرم تریاک به پرداخت چهارده میلیون ریال جزای نقدی و تحمل هفتاد ضربه شلاق محکوم شد که رای صادره مورد تایید دادستان کل کشور نیز قرار گرفت

وزارت خارجه هلند روز شنبه از به حالت تعلیق درآمدن تمامی تماس‌های رسمی هلند با ایران خبر داد و به تمامی ایرانیان شهروند هلند توصیه کرد که از سفر به ایران خودداری کنند

در پی اعدام زهرا بهرامی، شهروند ایرانی-هلندی در ایران، (به اتهام نگه‌داری ۴۵۰ گرم کوکائین و مشارکت در فروش ۱۵۰ گرم کوکائین)، وزارت خارجه هلند روز شنبه از به حالت تعلیق درآمدن تمامی تماس‌های رسمی هلند با ایران خبر داد و به تمامی ایرانیان شهروند هلند توصیه کرد که از سفر به ایران خودداری کنند.

به گزارش وب‌سایت وزارت خارجه هلند، اوری روزنتال، وزیر خارجه هلند روز شنبه با اعلام اینکه در حال حاضر تمامی روابط دیپلماتیک هلند با ایران قطع می‌شود، افزود: تصمیم دارد تا در این رابطه اقدامات بیشتری انجام داده و اقدام‌های دیگری را نیز در چارچوب اتحادیه اروپا مطرح کند.

وزیر خارجه هلند در ادامه گفت: در این رابطه روز جمعه سفیر ایران در هلند را احضار کرده ‌است.

بر اساس گزارش دادگاه انقلاب تهران، زهرا بهرامی به اتهام «نگه‌داری ۴۵۰ گرم کوکائین و مشارکت در فروش ۱۵۰ گرم کوکائین» به اعدام و مصادره اموال، و به اتهام «نگه‌داری ۴۲۰ گرم تریاک» به پرداخت ۱۴ میلیون ریال جزای نقدی و تحمل هفتاد ضربه شلاق محکوم شده بود.

روز شنبه زهرا بهرامی، زن ۴۶ ساله ایرانی-هلندی که به «اتهام جرایم امنیتی» در روز عاشورای سال ۱۳۸۸ بازداشت شده بود، به اتهام «فروش و نگه‌داری مواد مخدر» اعدام شد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates