30.01.2011

دادستان تهران: حکم اعدام دو مدیر ‘سایت های مستهجن’ صادر شد

بی‌بی‌سی: دادستان عمومی و انقلاب تهران می گوید برای دو نفر از مدیران “سایت های مستهجن” حکم اعدام صادر شده و این احکام برای تایید نهایی به دیوان عالی کشور ارسال شده است.

عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، روز یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۹ (۳۰ ژانویه ۲۰۱۱) گفت این احکام در دو دادگاه مختلف صادر شده و در حال حاضر در دیوان عالی کشور است.

آقای دولت آبادی نام این دو متهم را ذکر نکرد، اما پیش از این خانواده سعید ملک پور اعلام کرده بودند که در پرونده موسوم به مضلین ۲ (برخورد با سایت های اینترنتی مستهجن) برای او حکم اعدام صادر شده است.

نام متهم دیگر این پرونده اعلام نشده است.

فاطمه افتخاری، همسر سعید ملک پور، پیش تر در نامه ای به صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه ایران، نوشته بود که اتهامات همسرش که در جریان یک دادگاه ۱۵ دقیقه ای مطرح شده “خلاف واقع” است و به راحتی با حضور یک متخصص علوم کامپیوتر در دادگاه می توان عدم صحت آنها را ثابت کرد.

او در گفت و گو با تلویزیون فارسی بی بی سی گفت تبلیغ علیه نظام از طریق مدیریت سایت های مستهجن، توهین به مقدسات، توهین به رهبری، توهین به رئیس جمهور، ارتباط با گروه های معاند نظام، و فساد فی الارض از جمله اتهاماتی است که به همسرش وارد شده است.

خانم افتخاری در نامه به رئیس قوه قضاییه نوشته بود که بازجویی های آقای ملک پور توسط پدافند سایبری سپاه و تحت شکنجه شدید جسمی و روانی بوده است.

در ماه های اخیر صدور و اجرای احکم اعدام در ایران افزایش یافته است.

در ژانویه سال ۲۰۱۱ (از ۱۰ دی تا ۱۰ بهمن ۱۳۸۹) ده ها نفر در ایران اعدام شده اند که جرم بیشتر آنها در ارتباط با مواد مخدر بوده است.

سازمان های حقوق بشری نسبت به افزایش اعدام ها در ایران ابراز نگرانی کرده اند و اتحادیه اروپا اعلام کرده که اعدام ها در ایران “به مرز هشدار” رسیده است.

جعفر کاظمی و محمدعلی حاج آقایی نیز از جمله کسانی بودند که به جرم عضویت در سازمان مجاهدین خلق در این ماه اعدام شدند.

زهرا بهرامی، شهروند ایرانی – هلندی نیز که در جران تظاهرات اعتراضی روز عاشورای سال ۱۳۸۸ در تهران دستگیر شده بود، روز شنبه ۹ بهمن ۱۳۸۹ به جرم نگهداری مواد مخدر در تهران اعدام شد.

آقای دولت آبادی روز یکشنبه در مورد پرونده خانم بهرامی گفت: “این که این فرد در روز عاشورا دستگیر شده است مغایرتی با داشتن مواد مخدر ندارد و او اتهام دیگری نیز داشت، اما چون در بازرسی از منزل او کوکائین کشف شد، قاضی برای او حکم اعدام صادر کرد.”

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates