31.01.2011

طالبی: با این داوران، لطفا فیلمم را از جشنواره خارج كنید

آفتاب: محمدعلی طالبی كه «باد و مه» به كارگردانی او به عنوان آخرین فیلم بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر معرفی شد، از دبیر جشنواره خواست به دلیل نگاه گزینشی جشنواره فیلمش را از این رویداد سینمایی حذف كند.

طالبی كه پیش از این نیز اعلام كرده بود تمایلی به حضور فیلمش در جشنواره فجر ندارد،‌ بعد از اعلام رسمی نمایش «باد و مه» در بخش مسابقه جشنواره فجر نامه‌ای منتشر كرد.

طالبی در این نامه كه نسخه‌ای از آن را در اختیار خبرآنلاین قرار داد، نوشت: «پس از چند روز رایزنی برخی مسئولان جشنواره فیلم فجر با اینجانب در مورد شركت فیلم «باد و مه» در بخش مسابقه جشنواره، بالاخره امروز به شكلی یک طرفه تصمیم گرفتند كه فیلم مرا بدون موافقت اینجانب در بخش مسابقه بگذارند. این در حالی است كه من با حضور در همه بخش‌های جشنواره مخالف هستم و دلیل آن را برخورد غیرحرفه‌ای و گزینشی هیأت انتخاب با فیلم «باد و مه» و فیلم‌های برخی از همكارانم می‌دانم.»

در بخش دیگر این نامه آمده: «حال كه لیست هیأت داوران منتشر شده بنده با عزم بیشتر بر این خواسته قانونی پای می‌فشارم و به عنوان خالق معنوی اثر شركت اجباری در هر رویداد فرهنگی را مغایر با اصول اخلاقی و حرفه‌ای سینمای ایران می‌دانم. لذا از مدیر جشنواره فیلم فجر می‌خواهم كه فیلم اینجانب را از جشنواره خارج كند.»

فیلم طالبی به عنوان نماینده سینمای ایران در بخش كودک جشنواره برلین به نمایش درخواهد آمد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates