04.02.2011

سیل در کرمان و فارس پنج کشته و سه مفقود بر جای گذاشت

بی‌بی‌سی: بر اثر جاری شدن سیل در استان های کرمان و فارس، تاکنون پنج نفر کشته و سه نفر مفقود شده اند و همچنین ۱۱۶ روستای استان کرمان در محاصره سیل است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیلاب در سه روز گذشته، ۱۴ شهرستان استان کرمان را در بر گرفته و بر اثر آن دو نفر در شهر بابک و کهنوج کشته شده اند و یک نفر هم مفقود شده است.

محمد جواد کامیاب، معاون استاندار کرمان روز پنج شنبه سوم فوریه (۱۴ بهمن) از تخریب شش هزار خانه در این استان خبر داد و گفت که در مناطق سیل زده هفت هزار خانوار در محاصره سیل هستند.

به گفته معاون استانداری کرمان، هم اکنون تعدادی از راه های این استان بسته شده و برق تعدادی از روستاها نیز قطع شده است.

او به آب گرفتگی بعضی از مزارع و باغ ها نیز اشاره کرد که خسارت فراوانی به کشاورزی استان کرمان وارد کرده است.

محمدرضا برزنگ، فرماندار ریگان، نیز از به زیر آب رفتن ۵۰ درصد شهر ریگان و محاصره بیش از ۵۰ روستای این شهرستان خبر داد و گفت که مردم این مناطق به امداد رسانی سریع احتیاج دارند.

او گفت که پیش از این در شهرستان ریگان زمین لرزه ۶ ریشتری رخ داده بود و به همین دلیل تعداد زیادی از مردم این شهرستان در چادر زندگی می کنند.

همزمان بنا به گزارش شبکه خبر، بر اثر سیل در استان فارس هم سه نفر کشته و دو نفر مفقود شده اند.

ستاد بحران استان فارس اعلام کرده است که سه نفر کشته متعلق به شهرستانهای داراب، فسا و جهرم هستند و دو نفر هم در شهرستانهای فسا و فراشبند مفقود شده اند.

حمید تقی‌زاده، مدیرکل ستاد بحران استان فارس، گفت که جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی به ساختمان‌های مسکونی، بخش کشاورزی و تاسیسات زیربنایی ۱۶ شهرستان این استان آسیب وارد کرده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates