16.02.2011

همراهان رئیس جمهور ترکیه با ضربات باطوم رژیم بدرقه شدند!

خبرنامه ملی ایرانیان: روزنامه “زمان” چاپ ترکیه، گزارش نشست خبری عبدالله گل رئیس جمهوری ترکیه درجریان سفر ۳ روزه به ایران را منتشر کرد.

پیک نت نوشت: خبرنگاران حاضر در این جلسه به رئیس جمهور خبر دادند که امروز ( روز ۲۵ بهمن) صبح، به علت تظاهرات “هواداران اصلاحات” در تهران، شبکه تلفن همراه و اینترنت قطع شده است. عبدالله گل پاسخ داد: «دوران کنونی، متفاوت است! شاید بتوان تلفن های همراه را قطع کرد اما تلویزیون ها همه چیز را نشان می دهند و نباید هیچ اقدامی علیه مردم انجام شود. بزرگترین مسأله این رژیم ها، بی عدالتی، فساد اقتصادی، پاسخگو نبودن و استفاده ناقص از منابع است. در هیچ یک از کشورهای منطقه، در این زمینه نظارت منظمی وجود ندارد و خلأ موجود در این زمینه، علت بروز این مشکلات در کشورهای منطقه است.

عبدالله گل در همین مصاحبه گفت: من، پیش از آغاز وقایع اخیر و تظاهرات مردمی در کشورهای منطقه، به سران کشورها درباره اینکه باید سر و سامانی به اوضاع کشورهای شان بدهند هشدار داده بودم. ترکیه با پویایی و ابتکاراتش، سطح معیارهای حقوقی را افزایش و دموکراسی خود را توسعه داده و همچنین به دست خود، ممنوعیت ها و تابوهایی را که تاکنون با آن مواجه بوده است از میان بر می دارد.

روزنامه زمان در ادامه همین گزارش نوشت: “مصطفی ایسن” رئیس دفتر ریاست جمهوری ترکیه نیز گفته است که بعد از ظهر ۲۵ بهمن پلیس و نیروهای لباس شخصی به اتومبیلی که ما را برای خرید کتاب به مقابل دانشگاه بزرگ تهران، حوالی میدان انقلاب می برد حمله کردند و ما را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates