17.02.2011

برادر صانع ژاله در پاوه دستیگر شد

روانیوز: قانع ژاله، برادر دانشجوی کرد کشته شده در 25 بهمن از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد.

به گزارش روانیوز، ماموران امنیتی به دنبال مصاحبه این عضو خانواده قانع با تلویزیون صدای آمریکا وی را در شامگاه چهارشنبه 27 بهمن در پاوه بازداشت کردند.

قانع ژاله ساعاتی قبل از بازداشت در مصاحبه با بخش خبر صدای آمریکا ادعاهای دولت ایران مبنی بر “بسیجی” بودن برادرش را تکذیب کرد.

تا لحظه تنظیم این خبر از سرنوشت و محل نگهدای قانع ژاله اطلاعی در دست نیست.

از سوی دیگر برخی از رسانه ها از تحت فشار بودن دیگر اعضای خانواده ژاله خبر داده اند.

او در بخشی از مصاحبه خود گفت در شرایطی که خانواده از کشته شدن صانع مطع نبودند، یکی از اعضای فامیل که وابسته به نیروهای امنیتی است به خانه آنها مراجعه کرده و از آنها عکس صانع را خواسته است؛ عکسی که به گفته قانع ژاله ساعاتی بعد خبرگزرای فارس با جعل آن بر روی یک کارت شناسایی بسیج بر خروجی سایت قرارداد.

علاوه بر خانواده شمار زیادی از دوستان و همکلاسی های صانع ژاله با انتشار عکس هایی از این دانشجوی کرد در کنار آیت الله منتظری ادعای خبرگزاری فارس را بی اساس خوانند.

صانع ژاله دانشجوی 26 ساله کرد اهل پاوه عصر روز 25 بهمن ماه در تهران مورد اصابت گلوله مستقیم افراد لباس شخصی جمهوری اسلامی قرار گرفت و کشته شد.

بسیاری از تشکلها و سازمان های فعال دانشجویی در ایران کشتن این دانشجوی کرد و جعل هویت وی را از سوی جمهوری اسلامی محکوم کردند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates