23.02.2011

قذافی دستور تخریب تاسیسات نفتی را صادر كرد

شفاف: القره بولی تصریح كرد: دیكتاتور لیبی در سخنرانی خود به دنبال فتنه انگیزی بود و مردم انقلابی را تهدید كرد كه جنایت‌های بیشتری ضد آنها مرتكب شود.

یك منبع نزدیك به دولت لیبی اعلام كرد كه قذافی به نیروهای امنیتی دستور داده تاسیسات نفتی این كشور را تخریب كنند.

به گزارش ایسنا رابرت بائر در مقاله‌ای كه در مجله تایم آمریكا منتشر شد، به نقل از یك منبع نزدیك به دولت لیبی اعلام كرد: معمر قذافی رهبر لیبی، به نیروهای امنیتی این كشور دستور داده كه تاسیسات نفتی را تخریب كنند.

بائر در مقاله خود آورده است:‌ این در حالی است كه این منبع دو هفته قبل اعلام كرده بود كه ناآرامی‌های كشورهای همسایه هرگز به لیبی نخواهد رسید.

به گفته بائر، قذافی دستوراتی به نیروهای امنیتی داده از جمله تخریب تاسیسات نفتی كه منفجر كردن لوله‌های انتقال نفت به دریای مدیترانه در مرحله اول این طرح قرار دارد.

وی اظهار كرد:‌ هدف از تخریب تاسیسات، ارسال پیامی به قبیله‌های شورشی در لیبی با این مضمون است كه آنها یا باید قذافی را قبول كنند و یا اینكه كشور به آشوب كشیده می‌شود.

بائر به نقل از این منبع همچنین اعلام كرد كه تنها 5000 تن از 45 هزار نیروی ارتش همچنان به قذافی وفادارند.

از سوی دیگر، روزنامه لیبیا الیوم اعلام كرد كه صادرات گاز لیبی به ایتالیا به دلیل كنترل خط لوله گاز بین الحماده الحمراء‌ و ایتالیا به دست شورشیان شهر نالوت به صورت كامل قطع شده است.

به نوشته این روزنامه، شورشیان این كار را جهت فشار بر نیروهای چریكی حاضر در باب العزیزیه انجام داده‌اند.

این در حالی است كه یكی از وزیران دولت ایتالیا تصریح كرده بود كه این كشور هرگز اجازه نمی‌دهد یك امارت اسلامی در سواحل دریای مدیترانه تشكیل شود.

از سوی دیگر، یك فعال سیاسی لیبی با اشاره به سخنرانی تلویزیونی تهدید آمیز سه شنبه شب دیكتاتور لیبی گفت: پیش بینی می‌شود كه رژیم دیكتاتوری معمر قذافی علیه مردم و انقلابیون در شهر بنغازی از سلاح‌های میكروبی و شیمیایی استفاده كند.

“اشرف القره بولی” در گفت‌وگو با شبكه خبری العالم اظهار داشت: سخنان قذافی تهدیدی آشكار بود مبنی بر این كه با عنوان مبارزه با القاعده مرتكب كشتارهای فجیع‌تر از كشتار كنونی خواهد شد.

وی گفت: پیش بینی می‌شود كه این رژیم از سلاح‌های شیمیایی و میكروبی در شهر بنغازی دومین شهر بزرگ لیبی كه هم اكنون در تصرف مردم است، استفاده كند.

این فعال سیاسی لیبیایی با تاكید بر سرنگونی رژیم دیكتاتوری لیبی گفت: معمر قذافی در سخنرانی خود، تظاهركنندگان را موش و سگان گمراه توصیف كرد.

القره بولی اظهار داشت: این سخنان نشان می‌دهد كه دیكتاتور لیبی روزهای آخرش را سپری می‌كند.

این فعال سیاسی لیبیایی گفت: قذافی در سخنرانی خود همچنین سعی داشت قبایل لیبی را علیه یكدیگر تحریك كند تا بتواند از این طریق به خیال خود چند صباحی بیشتر حكومت كند.

القره بولی تصریح كرد: دیكتاتور لیبی در سخنرانی خود به دنبال فتنه انگیزی بود و مردم انقلابی را تهدید كرد كه جنایت‌های بیشتری ضد آنها مرتكب شود.

وی گفت: تهدیدهای قذافی رژیم دیكتاتوری او را نجات نخواهد داد.

قذافی در سخنانش همچنین تلاش كرد كه غرب را درباره احتمال روی كارآمدن دولت اسلامی در لیبی بترساند تا این امر توجیهی برای سركوب شدید مخالفان داشته باشد.

فعال سیاسی لیبیایی با اشاره به این كه قذافی تظاهركنندگان را كودكان ناپخته توصیف كرد، گفت: سخنرانی وی سراسر تحریك آمیز و تلاشی برای ایجاد فتنه قبیله‌ای در جامعه لیبی بود.

وی گفت: رژیم لیبی نمی‌تواند تظاهركنندگان را سركوب كند، زیرا آنها در همه جا حضور دارند.

فعال سیاسی لیبیایی خاطرنشان كرد: تلویزیون رسمی لیبی تلاش كرد تصاویر برخی‌ها را كه در حال توزیع قرص‌های توهم زا به جوانان بودند، پخش كند و رژیم با اشاره به مخالفان، آنها را قاچاقچیان مواد مخدر توصیف كرد.

القره بولی گفت: رژیم حاكم مرتكب جنایت‌های زیادی در لیبی شده است اما رسانه‌ها به علت حاكمیت سانسور شدید آن را پوشش نمی‌دهند.

وی افزود: مزدوران و عوامل رژیم لیبی هم اكنون در منطقه شلوم در طرابلس درحال قتل عام تظاهركنندگان هستند.

القره بولی تصریح كرد: مردم لیبی در نهایت پیروز خواهند شد و دیكتاتوری قذافی را كه به جنون خود بزرگ بینی دچار شده ساقط خواهند كرد و شهروندان ثروت و منابع كشور را از سلطه رژیم استبدادی خارج خواهند كرد.

وی از سفیران لیبی در كشورهای مختلف خواست از سمت خود استعفا بدهند.

القره بولی همچنین از افسران ارتش خواست به مردم بپیوندند، زیرا مردم پس از براندازی رژیم هر كسی را علیه آنها موضع گیری كرده باشد محاكمه خواهند كرد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates