27.02.2011

تحریم بزرگ در انتظار ناقضان حقوق بشر؛ این بار توسط اتحادیه اروپا

خودنویس: اروپا نیز ناقضان حقوق بشر در ایران مشمول تحریم‌های جدید خود می کند. گروهی از دیپلمات‌های اروپایی فهرستی از مسوولان قضایی، انتظامی، سپاهی و دولتی که در دو سال گذشته در سرکوب مردم نقش داشته‌اند تهیه کرده‌اند که به‌زودی به صورت رسمی اعلام خواهد شد. مبلغان خشونت از جمله آیت‌الله مصباح یزدی و آیت‌الله احمد خاتمی و حسین‌ شریعتمداری و محمد یزدی هم مشمول تحریم خواهند بود.

به گزارش پالیتیکو، این فهرست شامل اسامی اعضای دولت احمدی‌نژاد هم می‌شود.

محمد علی جعفری، فرمانده سپاه پاسدارن، سید حسن فیروزآبادی، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح، فرمانده بسیج، محمد رضا نقدی و نیز حسین‌الله کرم، از اعضای رهبری انصار حزب‌الله و نیز عباس کاگر جاوید، کسی که متهم به قتل «ندا آقا سلطان» است نیز در این فهرست حاضرند.

اما در این لیست طولانی، نام مسولان تعدادی از زندان‌ها به میان آمده، از جمله حسن آخریان و فردی با نام خانوادگی «میرزا آقایی» که در فشار بر زندانیان بند یک زندان رجایی شهر نقش داشته‌اند.

از دولت احمدی‌نژاد، نام کامران دانشجو و سردار نجار، وزیر کشور و صادق محصولی وزیر سابق کشور نیز به‌میان آمده است. اما مسوولان قضایی سهم بیشتری دارند. از رئیس قوه قضاییه گرفته تا معاونین و دادستان فعلی و پیشین تهران، رئیس دادگستری، دادستان‌های فعلی و پیشین کشور.

مبلغان خشونت از جمله آیت‌الله مصباح یزدی و آیت‌الله احمد خاتمی و حسین‌ شریعتمداری و محمد یزدی هم مشمول تحریم خواهند بود.

هم‌گامی تلاش‌های دولت آمریکا با اتحادیه اروپا پیش از تشکیل اجلاس آتی حقوق بشر سازمان ملل در ژنو می‌تواند مشکلات جدیدی را برای جمهوری اسلامی ایجاد کند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates