28.02.2011

گویا در بین دیکتاتورها خریت حد و مرز نمی شناسد!: مردی که از ترس تارنمای فیس بوک را می خرد

خُسن آقا: حضرت آقا نمی داند که فیس بوک را خریدی با دیگر ابزاری که به بازار خواهد آمد چه می کنی!
خبرآنلاین: پادشاه عربستان پیشنهاد خرید این تارنما را به ‘ مارک زاکربرگ’ بنیانگذار فیس بوک به مبلغ 150 میلیارد دلار داده است.

تارنمای آمریکایی ‘ داون وایزر ‘ یکشنبه اعلام کرد که ‘ ملک عبد الله بن عبد العزیز’ پادشاه عربستان به دلیل ترس از انقلاب های مردمی و نقش رسانه ها در اطلاع رسانی به مردم ، قصد دارد تارنمای اجتماعی فیس بوک را به قیمت 150 میلیارد دلار خریداری کند.

به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ‘ وطن ‘ پادشاه عربستان پیشنهاد خرید این تارنما را به ‘ مارک زاکربرگ’ بنیانگذار فیس بوک به مبلغ 150 میلیارد دلار داده است.
تارنمای داون وایزر درگزارشی در این مورد نوشت: ملک عبدالله بن عبد العزیز پس از نگرانی شدید از تظاهرات مردمی دست به این اقدام زده است.
تارنمای فیس بوک تاکنون واکنشی نسبت به این خبر و این پیشنهاد اغوا کننده از خود نشان نداده است.
الوطن مدعی است، تارنمای فیس بوک ، در انقلاب های عربی که از تونس شروع شد و به مصر و لیبی و بحرین و تعدادی از کشورهای عربی کشیده شد ، نقش زیادی داشته است و مردم از طریق آن به همدیگر اطلاع رسانی می کردند.
مارک زوکربرگ ( Mark Zuckerberg )، متولد 1984 میلادی در شهر نیویورک آمریکا مؤسس و گرداننده رسمی شرکت فیس بوک است. بنا بر سایت ویکی پدیا، این یهودی‌زاده که به گفته خود ملحد ( Atheist ) می باشد، نسخه نرم‌افزاری فیس بوک را درسال 2004 میلادی، در زمان تحصیل در دانشگاه هاروارد به نام خود ثبت نمود اما این سایت در پایین توضیح می‌دهد که سه همکلاسی زوکربرگ از او شکایت کردند که اودر واقع نرم‌افزار( ConnectU ) را از آنها ربوده و در نهایت پس ازسه سال تلاش در سال 2008 میلادی با قرار دادگاه زوکربرگ مجبور به پرداخت غرامتی معادل 65 میلیون دلار به آنها شد.
فیس بوک در طول عمر نه چندان بلند خود شاهد چندین رسوایی بزرگ بوده که شامل جریانات مربوط به مزاحمت‌های الکترونیکی ناشی از سرویس خوراک خبری ( News Feed ) در سال 2006 میلادی و حفره‌های امنیتی ناشی از نرم‌افزار برج مراقبت فیس بوک ( Facebook Beacon ) در سال 2007 می باشد.
فیس بوک از سال 2007 به بعد شاهد تغییرات جدی شد و در سال 2008 به همراه سی‌ان‌ان و تویتر به عنوان بنگاه سخن پراکنی نقش عمده‌ای در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بازی کرد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates