28.02.2011

احمدی‌نژاد: قذافی در مدیریت جهان به من کمک کند

پیک‌ایران: روزنامه های حامی دولت درحالی از سقوط دیکتاتور لیبی اظهار خوشحالی می کنند که رئیس دولت کودتا از معمر قذافی خواسته بود در آنچه که مدیریت جهان خوانده می شود در جبهه ایران قرار گیرد.
ره گزارش ندای سبز آزادی، روزنامه کیهان در تیتر یک روز دوشنبه خود از “تشکیل دولت اسلامی در مناطق آزاد شده لیبی” خبر داد. با اینحال حسین شریعتمداری ترجیح داد خبر روز یکشنبه 7 تیر 88 در روزنامه خود را فراموش کند که از قول احمدی نژاد به سفیر لیبی نوشته بود: “امروز زمان آن است كه با تقويت بيش از پيش همكاري ها جبهه مقتدري در برابر دشمنان خود تشكيل دهيم و از اين به بعد بايد با ادبيات و موضع بالاتري با دشمنان برخورد كنيم .”
احمدی نژاد در این دیدار گفته بود دوره تغییرات بزرگ در جهان فرا رسیده است و ایران و لیبی در این دوران باید برای تقویت و اثرگذاری بر مناسبات جهانی تمام توان خود را به کار گیرند.
فرصت طلبی دولت کودتایی در مواجه با حوادث منطقه پیش از این در مدل تونس و مصر هم تکرار شده بود. تونس از اولین و معدود کشورهایی بود که پیروزی احمدی نژاد را در انتخابات کودتایی 88 به وی تبریک گفت. در عین حال احمدی نژاد سال گذشته ضمن تاکید بر اهمیت روابط مصر و ایران گفته بود که اگر مصری ها موافقت کنند ایران حاضر است در کمتر از یک روز با مصر رابطه برقرار کند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates