04.03.2011

دفاع مصباح یزدی از فحاشی حامیان خامنه‌ای

دیگربان: آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی به طور تلویحی از فحاشی حامیان علی خامنه‌ای به اکبر هاشمی رفسنجانی، میرحسین موسوی و مهدی کروبی دفاع کرد.

آقای مصباح یزدی با تشبیه غیرمستقیم موسوی، هاشمی و کروبی به «شمر و یزد» در مقابل انتقاد‌ها از فحاشی لباس شخصی‌ها، این پرسش را مطرح کرده که «یزید هم مسلمان بود و شمر هم سال‌ها در رکاب امیرالمومنین سرباز علی بود در جنگ صفین در رکاب امیرالمومنین با معاویه می‌جنگید؛ حالا باید احترامش کرد که چون سابقه جنگ صفین دارد؟»

این اظهارنظر مصباح یزدی که پدر معنوی جریان نوظهور «حزب‌الله» شناخته می‌شود در واقع تائیدی بر فحاشی‌های حامیان علی خامنه‌ای به مخالفان و منتقدان وی و دولت محمود احمدی‌نژاد است.

مصباح یزدی که همچون احمدی‌نژاد همواره مورد حمایت رهبر جمهوری اسلامی است، دیدگاه‌های رادیکال اسلامی دارد که وی را به یکی از روحانیون مروج خشونت تبدیل کرده است.

از حامیان علی خامنه‌ای که به لباس شخصی‌ها نیز مشهور هستند، اخیرا گزارش‌ها و فیلم‌هایی که در آن‌ها به خانواده اکبر هاشمی رفسنجانی و میرحسین موسوی فحاشی می‌کنند، منتشر شده است.

این دسته از محافظه‌کاران نوظهور معتقدند در برخورد با مخالفان و منتقدان می‌توان از هر شیوه و وسیله‌ای استفاده کرد.

رهبران فکری این جریان را که در سرکوب‌های ۱۹ ماه گذشته نقش بسزایی داشته‌اند مداحان و برخی روحانیون تندور نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی تشکیل می‌دهند.

از عملکرد این افراد در سرکوب خشونت‌بار اعتراض‌های مردمی پیش‌تر گزارش‌هایی منتشر شده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates