05.03.2011

ماجرای جلسه‌های مهدی هاشمی و هوشنگ امیراحمدی در لندن چیست؟

خودنویس: منابع مختلف به خودنویس خبر دیدارهای دکتر هوشنگ امیراحمدی و مهدی هاشمی را در لندن داده‌اند، دیدارهایی که باعث سفرهای اخیر امیراحمدی‌ از آمریکا به انگلستان در هفته‌های اخیر شده است. امیراحمدی حاضر به اظهار نظر در این باره نشده است.

به گزارش خبرنگار خودنویس از لندن، دلیل دقیق این دیدارها هنوز معلوم نشده است. یک کارشناس ساکن لندن گفت که نزدیکی امیراحمدی به برخی مقام‌های ایرانی و آمریکایی می‌تواند توضیحی برای این دیدارها باشد.

امیراحمدی رابطه‌ای دوستانه با اسفندیار رحیم مشایی داشته و چند بار با حمایت دولت احمدی‌نژاد به ایران رفته است.

خبرنگار خودنویس نیز از واشینگتن با امیراحمدی تماس گرفت ولی این استاد دانشگاه حاضر نشد در این باره پاسخی بدهد.

با این حال، گفت می‌شود قرار بوده فرخ نگهدار در جلسه آینده این دو حاضر باشد. فرخ نگهدار، یکی از رهبران چریک‌های فدایی خلق و از سران اتحادیه جمهوری‌خواهان است اما به واسطه ارتباط با بخش‌هایی از اصلاح‌طلبان ساکن لندن و نگاه ضد براندازانه از سوی برخی از یاران سابق مورد انتقاد بوده است. برخی از گروهی که نگهدار و برخی روزنامه‌نگاران با سابقه‌ عضو آن هستند به عنوان «حلقه لندن» یا «اتاق فکر لندن» نام می‌برند.

به گفته منبع خودنویس، امیراحمدی مایل نیست در جلسه‌ای با حضور فرخ نگهدار با مهدی هاشمی گفتگو کند. دلایل این عدم تمایل معلوم نیست.

از سوی دیگر، سفرهای مداوم مهدی هاشمی به پاریس که محل اقامت برخی از اعضای شورای هماهنگی راه سبز امید است، احتمالا نشان از فعالیت مجدد فرزند هاشمی رفسنجانی برای تاثیرگذاری روی این گروه دارد. حمزه غالبی، اردشیر امیرارجمند و سراج میردامادی ساکن پاریس هستند.

به گزارش خبرنگار خودنویس از پاریس، مهدی هاشمی نیز البته تماس‌های مداومی با رسانه‌های منتقد دولت ایران دارد و تلاش کرده روی این رسانه‌ها نیز تاثیرگذار باشد.

با وجود تلاش شورای هماهنگی برای پنهان کردن اسامی اعضا، بر اساس گزارش‌ها افرادی نزدیک به احزاب اصلاح طلب عضو آن هستند که نگاهی «غیربرانداز» دارند. بنا بر گزارش‌ها از بروکسل و پاریس، رجب‌علی مزروعی که گفته می‌شود نویسنده بیانیه‌های حزب مشارکت است (از جمله بیانیه حزب مشارکت پیش از ۲۵ بهمن که تاکید می‌کرد این گروه مخالف تغییر ساختاری نظام و براندازی است)، و نیز برخی از همکاران رسانه‌‌های خارج از کشور از جمله سراج میردامادی (کارمند سابق سفارت ایران در پاریس در دوران خرازی، عضو سابق دفتر تحکیم و از نزدیکان آیت‌الله خامنه‌ای) و حمزه غالبی، مسوول کمیته جوانان موسوی از اعضای این شورا هستند. دو خبرنگار از پاریس به خودنویس گفته‌اند که در جلسه مطبوعاتی روز پنجشنبه «امیرارجمند»، میردامادی سعی کرده مانع انتشار بخشی از پرسش‌ها و پاسخ‌ها شود.

با این حال، هنوز منبعی رابطه مستقیم و یا غیر مستقیم مهدی هاشمی و شورای هماهنگی را تایید نکرده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates