10.03.2011

مجلس خبرگان خواهان محاکمه رهبران مخالفان شد

بی‌بی‌سی: تعیین صلاحیت اعضای مجلس خبرگان برعهده شورای نگهبان است که نیمی از اعضای آنرا رهبر ایران مستقیما منصوب می کند

مجلس خبرگان رهبری ایران با صدور بیانیه ای هرگونه اغتشاش، بی ‌نظمی و حرمت‌شکنی در کشور را محکوم کرده و خواهان محاکمه “سران فتنه گر” شده است.

این درخواست یک روز پس از برگزیده شدن محمدرضا مهدوی کنی به ریاست مجلس خبرگان و کناره گیری اکبر هاشمی رفسنجانی از این سمت مطرح شده است.

اعضای مجلس خبرگان در بیانیه روز چهارشنبه خود آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی را یک “نعمت الهی” توصیف کرده و مردم ایران را به “قدرشناسی بیشتر” از او فرا خواندند.

این در حالیست که شماری از شرکت کنندگان در راهپیمایی روز ۲۵ بهمن در تهران، با شعار “مبارک، بن علی، نوبت سید علی” خواهان این شدند که آیت الله خامنه ای مانند رهبران مصر و تونس از قدرت کناره گیری کند.

مجلس خبرگان به ویژه “حرکت مذبوحانه عده‌ای عوامل بیگانه و خائن به وطن” در روز ۲۵ بهمن را محکوم کرده است.

اعضای این نهاد گفته اند: “ایجاد هرگونه اغتشاش، بی‌نظمی و حرمت‌شکنی چه به عنوان برخورد با بی ‌بصیرتان جامعه و چه برای همراهی با فتنه‌گران جز همنوایی با دشمنان قسم خورده ملت ایران و جدایی از خیل عظیم مردم مومن و انقلابی، معنای دیگری نمی ‌تواند داشته باشد.”

آنها بدون اینکه از فرد خاصی نام ببرند از قوه قضائیه خواسته اند “سران فتنه‌گر و عوامل اصلی اغتشاش را هر چه سریعتر محاکمه و به مجازات قانونی برسانند.”

مقام های جمهوری اسلامی از مهدی کروبی و میرحسین موسوی، دو رهبر مخالفان دولت به عنوان سران فتنه یاد می کنند.

بیانیه مجلس خبرگان در حالی توسط خبرگزاری های دولتی ایران منتشر شده که وب سایت این نهاد در لحظه چاپ این خبر برای کاربران قابل دسترسی نیست.

بر اساس گزارش ها، روز چهارشنبه هکرها با نفوذ به سایت‌های اینترنتی مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، برای مدتی خبر کذب درگذشت اکبر هاشمی رفسنجانی را بر روی این دو سایت قرار دادند.

محسن هاشمی فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی، محمد هاشمی برادر و رئیس دفتر آقای هاشمی رفسنجانی و رضاسلیمانی مدیر کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در واکنش‌هایی جداگانه این خبر را تکذیب کرده‌اند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates