11.03.2011

اسرائيل: عوامل ايران برای کمک به حماس در غزه حضور داشتند

رادیوفردا: يک مقام بلندپايه نظامی اسرائيل گفته است: گروه حماس در غزه پس از جنگ دوسال پیش با اسرائيل، توانسته است به کمک مسقيتم کارشناسان و عوامل ايران و حزب الله لبنان به مانند «يک ارتش» خود را بازسازی کند.

اين مقام نظامی اسرائيل در گفت وگو با خبرگزاری آسوشيتدپرس تصريح کرده است: گروه حماس هم اکنون دارای انبارهای تسليحات «مملو» از سلاح هايی مانند موشک های ضد تانک و ضد هوايی، به همراه موشک هايی است که می توانند داخل خاک اسرائيل را هدف قرار دهند. آنها هم چنين از سيستم مخابراتی پيشرفته نيز برخوردارند.

اين مقام نظامی که يکی از افسران ارشد فرماندهی جنوبی اسرائيل معرفی شده است، به لحاظ عددی ميزان اين تسليحات را مشخص نکرده است.

اين مقام بلندپايه ارتش اسرائيل که نخواسته نامش فاش شود، روز چهارشنبه به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است: حماس بدون کمک های خارجی قادر به ايجاد چنين امکاناتی برای خود نبود.

گروه حماس از پشتيبانی ايران و سوريه برخوردار است از ژوئن سال ۲۰۰۷ در يک نبرد خونين توانست کنترل نوار غزه را به دست بگيرد. يک سال پس از قدرت گرفتن حماس در غزه، اسرائيل به این منطقه حمله کرد.

حمله سه هفته ای اسرائيل به غزه به کشته شدن صدها نفر از نيروهای حماس به همراه صدها غير نظامی انجاميد. در اين نبرد سه هفته ای سيزده اسرائيلی نيز کشته شدند.

اين افسر ارشد اسرائيلی همچنين گفته است: حماس بدون کمک های خارجی هرگز قادر نبود اين امکانات را به خدمت بگيرد.

وی اضافه کرده است: ايران و حزب الله لبنان به طور متناوب کارشناسان خود را برای آموزش نيروهای حماس از طريق تونل هايی که در مرز غزه و مصر قرار دارند، به اين منطقه فرستاده اند.

به گفته اين مقام ارتش اسرائيل برخی از اين نيروهای های خارجی حتی در غزه ساکن شده بودند.

اين مقام ارتش اسرائيل همچنين می گويد: ما آنها را شناسايی کرديم و نام های انها را در اختيار داريم .

اين مقام بلندپايه ارتش اسرائيل از بيان نام اين افراد خودداری کرده است ولی گفته است تازه ترين پيشرفت های گروه حماس به کمک کارشناسان خارجی ساخت بمب های کنار جاده ای و موشک های پيشرفته ضد تانک است.

اين مقام اسرائيلی تصريح می کند: حماس پيشتر دانش لازم برای استفاده از اين تسليحات را در اختيار نداشت.

موشه يالون، وزير امور استراتژيک اسرائيل، پيشتر ادعا کرده بود که نيروهای حزب الله لبنان به غزه نفوذ کرده اند، اما وی سندی در اين زمينه ارائه نکرده بود.

مقامات حماس تاييد می کنند که اين گروه توانسته است پس از جنگ با اسرائيل خود را باسازی کند.

درهمين حال، ابوعبيده، يک سخنگوی گروه حماس، ادعای اخير اسرائيل را در راستای «تحريک عليه غزه و مقاومت» توصيف کرده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates