12.03.2011

دبیر کمیته ملی المپیک ایران: کامرون حق اظهار نظر ندارد(آلت الله‌ها دارند!؟)

بی‌بی‌سی: دبیر کمیته المپیک ایران می گوید یک مقام سیاسی حق اظهار نظر درباره مسائل ورزشی را ندارد

بهرام افشارزاده، دبیر کل کمیته ملی المپیک ایران می‌گوید دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا حق اظهار نظر در مورد مسائل ورزشی را ندارد.

آقای کامرون درباره اعتراض ایران به نشان المپیک ۲۰۱۲ لندن و تهدید این کشور به تحریم بازی‌ها گفته است که اگر ایرانی‌ها تصمیم بگیرند المپیک لندن را تحریم کنند “جایشان خالی نخواهد بود.”

به گزارش خبرگزاری ایسنا، دبیرکل کمیته ملی المپیک ایران گفت: “یک مسئول سیاسی حق اظهار نظر درباره فعالیت‌های ورزشی را ندارد. ما برای شرکت در المپیک لندن، کمیته بین‌المللی المپیک را پیش رو داریم و تمام فعالیت‌های خود را با مسئولان این کمیته هماهنگ خواهیم کرد.”

آقای افشارزاده همچنین اضافه کرد که ایران “پررنگ‌تر” از المپیک پکن، در لندن حاضر خواهد شد.

او در مورد اعتراض ایران به نشان این بازی‌ها گفت که با رایزنی ‌هایی که انجام دادیم، باید این نشان تغییر می‌‌کرد و همچنان بر روی صحبت‌های خود پافشاری می‌کنیم.

ایران نشان المپیک ۲۰۱۲ لندن را الهام گرفته از کلمه “زایون” (صهیون) می‌داند، اما کمیته بین المللی المپیک ادعای ایران را رد کرده است.

پرسپولیس با استقلال برابر نشد

در ادامه بازیهای هفته بیست و ششم لیگ بر تر ایران، سپاهان توانست با نتیجه دو بر صفر نفت تهران را شکست بدهد و پرسپولیس هم در تهران با شهرداری تبریز به تساوی بدون گل رسید.

یا این نتایج به دست آمده سپاهان به رتبه دوم جدول صعود کرد و جایگزین استقلال شد. پرسپولیس هم فرصت هم امتیازی با استقلال در رتبه سوم جدول را از دست داد.

زنان ایران در آستانه صعود قرار گرفتند

تیم ملی فوتبال زنان ایران در دومین دیدار خود در مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۱۲، مقابل اردن به تساوی ۱-۱ رسید.

تیم ایران با وجود این تساوی با ۴ امتیاز همچنان در صدر جدول گروه C قرار دارد و تیم‌های اردن و بحرین با ۲ امتیاز و فلسطین با یک امتیاز در رده‌های بعدی هستند.

ایران که در بازی اول ۴ بر ۰ فلسطین را شکست داده بود، روز شنبه در آخرین دیدار این مرحله با بحرین روبرو خواهد شد.

دو تیم بر‌تر این گروه به همرا دو تیم از گروه A و یک تیم از گروه B به دور بعدی انتخابی صعود می‌کنند.

باخت منچستر سیتی و لیورپول در لیگ اروپا

تیم‌های فوتبال منچستر سیتی و لیورپول در دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا شکست خوردند.

منچستر سیتی در زمین دینامو کیف اوکراین ۲ بر ۰ مغلوب شد و لیورپول ۱ بر ۰ در خانه اسپورتینگ براگا از پرتغال شکست خورد. براگا برای اولین بار به لیگ اروپا راه یافته است.

بنفیکا، دیگر نماینده پرتغال هم توانست ۲ بر ۱ مهمانش، پاری سن ژرمن فرانسه را شکست دهد. ویارئال اسپانیا ۳ بر ۲ بایرلورکوزن را در آلمان از پیش رو برداشت و دیدار آژاکس آمستردام مقابل اسپارتاک مسکو با یک گل به سود نماینده روسیه به پایان رسید.

دیدارهای برگشت این رقابت‌ها ۱۷ مارس (۲۶ اسفند) برگزار می‌شود.

نتایج سایر بازی‌ها:

آیندهوون ۰ – گلاسگو رنجرز ۰
زسکا مسکو ۰ – پورتو ۱
توئنته ۳ – زنیت سنت پترزبورگ ۰

نانی سه هفته غایب خواهد بود

نانی، هافبک تیم فوتبال منچستر یونایتد به دلیل مصدومیت تا سه هفته از مسابقات دور خواهد بود.

پای این ستاره پرتغالی یکشنبه گذشته در نیمه اول بازی مقابل لیورپول با تکل خشن جیمی کرگر آسیب دید.

سر الکس فرگوسن، سرمربی منچس‌تر یونایتد روز جمعه گفت: “پیش بینی زمان بازگشت او مشکل است، اما برای دیدار شنبه آینده مقابل بولتون در لیگ بر‌تر نمی‌توانیم از او استفاده کنیم.”

با این مصدومیت، نانی در بازی شنبه این هفته با آرسنال در جام حذفی انگلستان و دیدار روز سه شنبه مقابل مارسی در لیگ قهرمانان اروپا غایب خواهد بود.

دوری یک ماهه جرارد
استیون جرارد

استیون جرارد تا چهار هفته دیگر نمی تواند برای لیورپول بازی کند

استیون جرارد، کاپیتان تیم فوتبال لیورپول، پس از جراحی کشاله رانش، چهار هفته قادر به بازی نخواهد بود. جرارد ماه گذشته در بازی مقابل چلسی آسیب دیده بود.

به این ترتیب، این بازیکن ملی پوش در دیدار انگلستان برابر ولز در مقدماتی یورو ۲۰۱۲ غایب است و دیدار دوستانه با تیم ملی غنا را هم از دست خواهد داد.

غیبت جرارد، کنی دالگلیش، سرمربی لیورپول را تحت فشار خواهد گذاشت. در حالی که تنها ۹ مسابقه به پایان فصل باقی‌ است، لیورپول در رده ششم جدول لیگ بر‌تر انگلستان قرار دارد و هفته آینده هم برای رسیدن به دور یک چهارم نهایی لیگ اروپا بازی سختی با براگا دارد.

آرسنال دروازه‌بانش را از دست داد

باشگاه فوتبال آرسنال اعلام کرد وویچیخ اشچسنی، دروازه‌بان این تیم پس از دررفتگی انگشتش در بازی مقابل بارسلونا، حدود شش هفته نمی‌تواند بازی کند.

در حالی که لوکاس فابیانسکی و ویتو مانونه، دو دروازه‌بان دیگر آرسنال هم آسیب دیده هستند، این تیم با کمبود دروازه‌بان روبرو شده و ممکن است در این پست بازیکن قرضی به خدمت بگیرد.

آرسن ونگر، سرمربی آرسنال گفته است که تیمش به یک دروازه‌بان با تجربه نیاز دارد. اما با توجه به پایان فصل نقل و انتقالات، آرسنال برای به خدمت گرفتن بازیکن جدید باید از برگزارکنندگان لیگ مجوز بگیرد.

پس از تعویض اشچسنی در دیدار با بارسلونا، مانوئل آلمونیا از دروازه آرسنال حفاظت کرد. آلمونیای اسپانیایی ماه ژانویه قصد ترک این باشگاه را داشت، اما اکنون دروازه‌بان شماره یک تیم است و ونگر می‌گوید که از بازی او راضی است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates