13.03.2011

هشدار وزیر دفاع آمریکا به پادشاه بحرین : زمان به سود ایران است ، کوتاه بیایید

عصرایران:گيتس با ادعاي اينكه ايران مايل به دخالت در امور داخلي بحرين است افزود كه هر چه مساله انجام اصلاحات در بحرين به درازا بكشد امكان دخالت و نفوذ ايران افزايش مي يابد.
رابرت گيتس وزير دفاع آمريكا كه براي ديدار از بحرين و گفتگو با مقامات اين كشور به اين كشور عربي حاشيه خليج فارس سفر كرده ، اعلام كرد كه دولت بحرين اگر خواهان “جلوگيري از دخالت ايران در اين كشور” است بايد براي انجام اصلاحات عميق اقدام كند.

به گزارش عصر ايران و به نقل از خبرگزاري فرانسه ، گيتس در ديدار با پادشاه و وليعهد بحرين در عین حالی که این مطلب را گفته ٰ، افزوده است كه شواهدي مبني بر مداخله ايران در نارامي هاي هفته هاي گذشته در بحرين در دست نيست.

گيتس با ادعاي اينكه ايران مايل به دخالت در امور داخلي بحرين است افزود كه هر چه مساله انجام اصلاحات در بحرين به درازا بكشد امكان دخالت و نفوذ ايران افزايش مي يابد.

وزير دفاع آمريكا در اين باره گفت : به آنها ( پادشاه و وليعهد بحرين ) گفتم كه در اين باره
( انجام اصلاحات فوري و عميق) زمان به نفع “ما” نيست.

آمريكا به شدت از اوضاع جاري در بحرين نگران است و تلاش دارد با ايجاد فشار به مقامات بحرين آنها را به انجام اصلاحاتي براي جلب رضايت مخالفان شيعه حكومت وادارد.

بحرين مركز پايگاه پنجم دريايي آمريكا در منطقه است و يكي از متحدان نزديك واشنگتن در منطقه خليج فارس محسوب مي شود.

ناآرامي ها در بحرين در پي وقوع موجي از نآرامي در كشورهاي عربي كه منجر به سقوط دو دولت ديكتاتوري تونس و مصر در ماه گذشته شد ، به همراه جمع ديگري از كشورهاي عربي آغاز شده است.

مخالفان شيعه دولت پادشاهي بحرين يك دست نيستند و در حالي كه برخي از گروه هاي مخالف خواستار استقرار نظام جمهوري هستند ، اما اكثريت مخالفان خواهان تبديل نظام مطلقه پادشاهي به يك نظام مشروطه هستند.همچنین برخی از اهل سنت بحرین نیز بین مخالفان هستند.

با وجودي كه بيش از 70 درصد از جمعيت بحرين از شيعيان تشكيل شده است ، اما خاندان آل خليفه كه حاكم بر اين كشور است از اقليت اهل تسنن هستند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates