13.03.2011

یک سایت نزدیک به دولت خبر داد: مردم از فضای امنیتی تهران وحشت زده‌اند

دیگربان: سایت «دی‌نا» نزدیک به دولت محمود احمدی‌نژاد در گزارشی اعلام کرد مردم از حضور گسترده و مستمر نیرو‌های گارد ویژه و پلیس در سطح شهر تهران «وحشت» زده‌اند به طوری که احساس می‌کنند اتقاق یا حادثه‌ای در راه است.

این سایت روز شنبه (۲۱) اسفند نوشته که فضای شهر تهران بیش از یک ماه است که امنیتی شده و آنچه «امسال بسیار متفاوت با سال‌های گذشته است حضور گسترده و هر روزه نیروهای انتظامی و پلیس در خیابان‌های پایتخت است.»

این سایت نوشته که حضور گسترده نیرو‌های پلیس «به باور بسیاری از شهروندان، به ایجاد رعب و وحشت برای مردم می‌انجامد به طوری که مردم از آوردن کودکان خود به خیابان‌ها خوشنود نیستند.»

آن‌طور که «دی‌نا» نوشته است، مردم شهر تهران «احساس می‌کنند اتفاق و یا حادثه‌ای در راه است که نیروهای انتظامی آن هم به تعداد زیاد و چشمگیر در خیابان‌های شهر مستقر شده‌اند.»

در بخش دیگری از گزارش این سایت آمده که «در میادین اصلی شهر برای رد شدن از پیاده‌رو‌ها و خیابان‌ها، شهروندان با مأموران زیادی سینه به سینه می‌شوند که به جای رفع معضل سد معابر، خود معابر عمومی و ورودی خیابان‌های را سد کرده‌اند.»

«دی‌نا» در ادامه نوشته که «حضور طولانی مدت نیروهای پلیس چهره‌ای رعب‌آور و ناملموس به شهر بخشیده است که شهروندان از آن رضایت ندارند.»

این سایت به پلیس توصیه کرده که «بیش از این با ماندن در خیابان‌ها، این ذهنیت را در اذهان مردم تشدید نبخشند که فضا آبستن اتفاقی ناگوار است که برای دلیل جلوگیری از بروز و رخداد آن نیروهای انتظامی در خیابان‌ها به سر می‌برند.»

این گزارش در شرایطی منتشر می‌شود که رسانه‌های حامی دولت در یک ماه گذشته بار‌ها از عادی بودن وضعیت شهر تهران خبر داده‌اند.

با گسترش اعتراض‌های مردمی در هفته‌های اخیر که با بازداشت میرحسین موسوی و مهدی کروبی همراه بوده است، حضور نیرو‌های امنیتی و پلیس نیز در سطح شهر تهران گسترده گزارش شده است.

پیش‌تر وب‌سایت الف هم در گزارشی از حضور چشمگیر نیرو‌های پلیس در ۱۷ اسفند در تهران انتقاد کرده بود.

مقام‌های جمهوری اسلامی بیش از ۱۹ ماه است که فضای شهر تهران را به صورت نامحسوسی امنیتی کرده‌اند که همزمان با فراخوان‌های مختلف برای حضور مردم در خیابان‌ها و نیز در هفته‌های اخیر بخش‌هایی از این تدابیر امنیتی آشکار شده است.

خبر مربوطه:

مشکلات حضور مأموران در خیابان های تهران در آستانه ی سال نو

نیروی انتظامی باید تدبیری بیندیشد که مردم با آرامش و به دور از استرس و واهمه به خیابان ها بیایند تا مایحتاج خود را تهیه نمایند و با خیالی آسوده از داشتن شهری امن به استقبال نوروز و فرا رسیدن سال نو بروند.

گروه جامعه دی نا

چندروزی بیشتر به آغاز سال نو و فرا رسیدن ایام نوروز باقی نمانده و شهروندان در سراسر ایران به خرید و فراهم آوردن امکانات و مقدمات نوروز، مشغول هستند.

همچنین شهروندان تهرانی در پایتخت با آغوشی گشاده به استقبال فصل بهار می روند و از این رو، در واپسین روزهای سال، شهر تهران رنگ و بویی متفاوت به خود گرفته است.

آنان که وضعیت معیشتی مناسب تری دارند، در فروشگاه ها و بازار به خرید روی آورده اند و برای کودکان خود کیف، کفش و لباس و برای پذیرایی از مهمانان نوروزی، آجیل، شیرینی، گوشت و میوه تهیه می کنند و آنانی که قصد و یا قدرت لازم برای خرید را ندارند، به بهانه ی تماشای ویترین ها و حضور در میان تردد مردم و رفت و آمدها از خانه ها بیرون زده و به خیابان ها آمده اند.

آنچه امسال بسیار متفاوت با سال های گذشته است و باعث می شود چشم نوازی خیابان ها و حضور شاداب و پرطراوت شهروندان کمتر دیده شود و یا چهره ی رنگارنگ و زیبای خود را آن چنان که باید، نشان ندهد، حضور گسترده و هر روزه ی نیروهای انتظامی و پلیس در طول یک ماه گذشته در خیابان های پایتخت است.

به رغم توجه به رسالت نیروهای انتظامی، در کوشش و تلاش برای حفاظت از جان، مال و ناموس شهروندان و ایجاد آرامش عمومی، اما حضور فراگیر و همه روزه، تمام وقت و در گروه های متعدد چندنفره با همراهی ماشین های جور و واجور نیروی انتظامی در شهر، به باور بسیاری از شهروندان، به ایجاد رعب و وحشت برای مردم می انجامد به طوری که مردم از آوردن کودکان خود به خیابان ها خوشنود نیستند و احساس می کنند اتفاق و یا حادثه ای در راه است که نیروهای انتظامی آن هم به تعداد زیاد و چشمگیر در خیابان های شهر مستقر شده اند.

در میادین اصلی شهر برای رد شدن از پیاده روها و یا عرض خیابان ها، شهروندان با مأموران زیادی سینه به سینه می شوند که اکنون به جای رفع معضل سد معابر برخی از شهروندان، جهت تسهیل در رفت و آمد مردم در خیابان ها و گذرگاه های پرتردد و شلوغ تهران، این بار خود معابر عمومی و ورودی خیابان های را سد کرده اند.

در این صورت است که علاوه بر سخت شدن رفت و آمد و عبور و مرور مردم پیاده و گاه سواره از خیابان های تهران، حضور طولانی مدت نیروهای پلیس چهره ای رعب آور و ناملموس به شهر بخشیده است که شهروندان از آن رضایت ندارند.

از این رو بهتر است در این روزهای پر ترافیک، نیروهای انتظامی و امنیتی در جهت بهبود اوضاع حمل و نقل و ایجاد شرایط ایمن برای حضور مردم و شهروندان در خیابان های تهران، تدابیری همچون سال های گذشته، اتخاذ کنند و یا در مکان هایی خاص مسقر شوند و بیش از این با ماندن در خیابان ها، این ذهنیت را در اذهان مردم تشدید نبخشند که فضا آبستن اتفاقی ناگوار است که برای دلیل جلوگیری از بروز و رخداد آن نیروهای انتظامی در خیابان ها به سر می برند و از این طریق مردم با آرامش و به دور از استرس و واهمه به خیابان ها بیایند تا مایحتاج خود را تهیه نمایند و با خیالی آسوده از داشتن شهری امن به استقبال نوروز و فرا رسیدن سال نو بروند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates