19.03.2011

لغو سفر مشایی به آمریکا پس از انتقادات زیاد

الف: سفر اسفنديار رحيم مشايي رئيس دفتر رئيس‌جمهور به نيويورك در تاريخ اعلام شده لغو و به زمان ديگري موكول شد.

به گزارش فارس به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت، محمد حسن صالحي مرام معاون ارتباطات و اطلاع رساني دفتر رييس جمهوري مدعي شد: با توجه به تغييرات ايجاد شده در برنامه هاي دبير كل سازمان ملل متحد، سفر رئيس دفتر رئيس جمهور به نيويورك به زمان ديگري موكول شده است.

پيش از اين اسفنديار رحيم مشايي رئيس دفتر رئيس‌جمهور در گفت‌وگو با خبرگزاري‌ فارس گفت: با توجه به اينكه سال پيش سازمان ملل نوروز را به عنوان روز جهاني اعلام كرد، طبعاً ما به عنوان كشور اصلي كه نوروز جزء تاريخ كشورمان به حساب مي‌آيد، مسئول هستيم كه در جهت بزرگداشت اين روز در مقياس بين‌المللي اقدام كنيم. چراكه قبلا نوروز را فقط در كشورمان جشن مي‌گرفتيم اما پس از آنكه بحث نوروز به عنوان ميراث جهاني مطرح شد، به كمك كشورهاي ديگر كه قبلا از نظر سياسي در حوزه ايران بودند و در حوزه ايران فرهنگي حضور دارند، اين جشن‌ها توسعه پيدا كرد. كه همانند سال‌هاي گذشته اين جشن در سال آينده نيز برگزار مي‌شود.

رئيس دفتر رئيس جمهور همچنين با اشاره به ثبت عيد نوروز در سازمان ملل به عنوان روز جهاني تاكيد كرد كه بايد از اين فرصت بزرگي كه براي ايران پديد آمده و موقعيت جمهوري اسلامي ايران را در دنيا ارتقا مي‌دهد، استفاده كنيم چراكه فرصتي‌ است تا انديشه‌ها و آرمان‌هاي ملت ايران را مطرح كنيم.

رحيم مشايي با بيان اينكه از طريق وزارت خارجه و نمايندگي‌مان در سازمان ملل اقدام كرده‌ايم و برنامه‌اي در آمريكا تدارك ديده شده است، افزود: به مناسبت روز جهاني نوروز از ما دعوت شده كه در اين برنامه شركت كنيم كه اين برنامه در سازمان ملل و با حضور چند كشور ديگر انجام مي‌شود.

در همين حال صالحي مرام با بيان اينكه جشن نوروز ايرانيان مقيم آمريكا برقرار است و با حضور نماينده دايم جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل و نمايندگان دبيرخانه شوراي عالي ايرانيان برگزار خواهد شد، افزود: قرار بود اسفنديار رحيم مشايي رييس دفتر و مشاور رييس جمهوري براي شركت در جشن نوروز در سازمان ملل به نيويورك سفر كند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates