20.03.2011

نماینده مردم بیرجند: تا اسلام زنده است، نوروز نیز زنده است

خُسن آقا: این یکی دیگه نوبر است به جدم قسم! گویا طرف پریشان حال شده که چنین چرندگویی می کند!
تیتر1: آیین باستانی نوروز که هرساله با آغاز زنده شدن طبیعت جشن گرفته می شود برکاتی چون دید و بازدید، دیدار با طبیعت و مسافرت، به جا آوردن صله ارحام و… همه از سنت های نیکی است که اسلام آن ها را تایید کرده و تماما از آیین های ملی ما ایرانیان است و از ایران کهن تا به امروز باقی مانده و با بروز اسلام منسوخ نشده است.
آیین باستانی و ملی نوروز از پیشینیان آریایی نسل به نسل و سینه به سینه با تمام آداب و رسومش به ما رسیده است. هرساله ما ایرانیان همراه با زنده شدن طبیعت روح را جلا داده و به استقبال شروعی دوباره در زندگی و فصلی نو می رویم اما به رسمیت شناختن این عید باستانی با ریشه ایرانی به وسیله سازمان ملل و ثبت آن به عنوان میراث غیر ملموس جهانی، ما را بر آن داشت تا در گفت و گویی ارزش این میراث ملی و نقطه اتصال نوروز با اسلام را در کلام نمایندگان خانه ملت جویا شویم.

حجت الاسلام حسین ابراهیمی در پاسخ به سئوال “دی‌نا”، در خصوص اهمیت و پاداشت نوروز و پیوند میان ایران و اسلام به وسیله نوروز گفت: اساسا مسئله ای که در دین مبین اسلام سبب برتری این دین بر سایر ادیان و فصل الخطاب بودن آن گشته این است که هر سنت خوبی را تایید و سنن غلط را تکذیب می کند. بر همین اساس امیرمومنان (ع) در عهدنامه خود به مالک اشترتاکید کردند که سنت های درست مردم را نادیده نگرفته و مورد تایید قرار دهد.

نمایند مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی افزود: اسلام نه تنها سنت های خوب را رد نکرده که آنها را تکریم و تایید می کند. اما این مسئله به معنای نقطه وفاق نیست چرا که اسلام هرکار شایسته و نیکی را می پذیرد همانطور که سنت ها و احکام حضرت عبدالمطلب پس از بروز اسلام معدوم نگشتند.

وی در ادامه اظهار داشت: آیین باستانی نوروز که هرساله با آغاز زنده شدن طبیعت جشن گرفته می شود برکاتی چون دید و بازدید، دیدار با طبیعت و مسافرت، به جا آوردن صله ارحام و… همه از سنت های نیکی است که اسلام آن ها را تایید کرده و تماما از آیین های ملی ما ایرانیان است و از ایران کهن تا به امروز باقی مانده و با بروز اسلام منسوخ نشده بلکه با الهام از همین رسوم منطقی هدیه اسلام به آیین زیبای نوروز دعای تحویل سال است.

ابراهیمی در پایان ضمن اشاره به مستدل و منطقی بودن اسلام گفت: سنت حسنه نوروز با گذشت زمان زنده و زنده تر می شود زیرا اسلام زنده است و ایرانیان تا اسلام هست نوروز را با تمام رسوم و سنن پسندیده اش پاس خواهند داشت.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates